عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
با حضور تولیت حرم مطهر امام علی(ع) آغاز شد:
بافت فرشهای ایوان نجف در کارگاه قالی بافی ستاد بازسازی عتبات عالیات درکاشان با حضور شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر امیر مؤمنان (ع) و جمعی از مقامات ایران و عراق آغاز شد.
عقیق: شیخ ضیاء زین الدین در این مراسم که با مدیحه سرایی حضرت امیر(ع) همراه بود از عشق و علاقه ی ایرانیان به امیر مؤمنان (ع) تجلیل نمود.
وی با بیان اینکه ولایت امیر مومنان در دل همه شیعیان و به ویژه ایرانیان از صدر اسلام تا کنون موج می زند گفت: ولایت پذیری نعمتی است که در ملت ایران متجلی شده است و اجر رسالت پیامبر اکرم (ص) نیز محبت ائمه علیهم السلام قرار گرفته است.
تولیت حرم مطهر امام علی(ع) که در جمع هنرمندان فرش باف ایران در کاشان سخن می گفت خاطرنشان کرد: آنچه هنر این زنان و مردان هنرمند را زیبا و باشکوه نموده است حب ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت است.
در ادامه این آیین جمشید گودرزی مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اهمیت ایجاد آثار هنرمندانه و نیز بازسازی اقلام فرهنگی و هنری تاریخ در اعتاب مقدسه گفت: ستاد بازسازی برای نظارت فنی و هنری در بازسازی و توسعه ی آثار و ابنیه هنری مدیریتی تخصصی با حضور هنرمندان و کارشناسان تشکیل داده است.
وی به بخشی از آثار هنری و ماندگار ایرانیان در بقاع متبرکه عراق اشاره کرد و گفت : فرشهای دست بافت از جمله این اقلام هستند و ستاد بافت فرشهای صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را در دستور کار دارد که در حال حاضر در مرحله طراحی ، انتخاب رنگها و نقشه هاست و پس از این مرحله به زودی کارگاه های بافت این فرشها راه اندازی خواهد شد.
مدیر صنعتی و هنری ستاد افزود: در کنار همه فعالیتهای هنری ستاد در اعتاب مقدسه بافت فرش نیز یکی از مهمترین برنامه ها میباشد که همه ی مناطق کشور برای اجرای آن مشارکت خواهند نمود.
لازم به ذکر است که تولیت حرم مطهر علوی در ادامه سفر به ایران از پایلوت در دست اجرای صحن حضرت زهرا(س) که در تهران در دست ساخت است بازدید و از نزدیک در جریان فعالیتها قرار خواهد گرفت.


منبع:قدس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین