عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
امام جمعه یزد:
خبرگزاری تسنیم: امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد به ۵ تا ۶ هزار روحانی نیازمند است، گفت: تعداد و امکانات روحانیون در یزد بسیار کم است.

آیت الله محمدرضا ناصری در شورای اقامه نماز استان یزد اظهار کرد: نکته‌ای که ما از آن غافل هستیم، مسئله مهد کودک‌هاست، در ارتباط با مهدکودک‌ها و آموزش نماز آنها و نظارت بر این موضوع، باید توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: مهدهایی که کودکان خیلی کوچک هستند را شاید نتوان خیلی مطرح کرد اما برای آن دسته از مهدهایی که بچه‌های بزرگتر را نگاه می‌دارند، باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با این مهدها خیلی نیاز است که توجه ویژه‌ای صورت پذیرد که چه اقداماتی انجام می‌شود و چگونه کودکان ما آموزش می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: باید آموزش‌هایی به کودکان داده شود که آنها از بچگی اشتباه بار نیایند.

ناصری تاکید کرد: مهدهایی هستند که خوب عمل می‌کنند اما مهدهایی هم هستند که روحیات بچه‌ها را به سمتی می‌برند که ربطی به تربیت اسلامی ندارد.

وی گفت: در این رابطه مسئولان بهزیستی باید وارد کار شوند و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوان هر چه سریعتر بر روی فعالیت آنها هم نظارت کافی را انجام داد.

امام جمعه یزد افزود: آموزش و پرورش هم در ارتباط با نماز تا قبل از شروع مدارس، جلساتی با معلمان، مدیران و دبیران داشته باشند و در ارتباط با اهمیت نماز برای آنها مطالبی را بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: معلمان باید دانش‌آموزان را توجیه کنند، روحانی که چند دقیقه در مساجد حاضر می‌شود، نمی‌تواند همه موارد را توجیه کند، این معلم است که باید دانش‌آموزان را توجیه کند.

ناصری تصریح کرد: در این زمینه معلمان نیاز به یک سری اطلاعات دارند که باید این اطلاعات به آنها داده شود.

وی عنوان کرد: در جلسات اولیا و مربیان هم می‌توان وارد شد و یک کارشناس دینی با آنها صحبت کند و هم مطالب مرتبط با نماز و هم مطالب مرتبط با تربیت اسلامی را برای آنها بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یزد ما به این فکر هستند و باید بیش از پیش تلاش کنند و در این زمینه وارد شوند.

وی افزود: امکانات و تعداد روحانیون در یزد بسیار کم است، الان یزد نیاز به 5 یا 6 هزار روحانی دارد تا بتواند به صورت کامل تمام مدارس و محلات را پوشش داده و اقدام به ارشاد دانش آموزان و مردم کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: الان که این تعداد روحانی در اختیار نیست، باید متدینین و مومنین وارد شوند و مردم را به سمت دین ارشاد کنند.

ناصری عنوان کرد: موضوع دیگری که ما از آن غافل شدیم، در بحث اتباع بیگانه است.

وی با اشاره به اینکه ما در ارتباط با اتباع بیگانه نیازمندیم برنامه‌ریزی برای آنها انجام دهیم، گفت: همه این افراد را نمی‌توان بیرون کرد، حداقل باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از اینها شیعه هستند، ما اصلا سرشماری درستی در این زمینه نداریم.

ناصری افزود: هم حوزه‌های علمیه و هم سایر مسئولان باید در این زمینه وارد شوند و اقدام به فرهنگ‌سازی برای آنها کنند.


منبع تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین