عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
نرم افزار موسوعه امام حسین(ع) حاوی متن کامل کتاب تاریخ امام حسین(ع)، در 24 جلد به زبان عربی همراه با ترجمه فارسی آن، در دسترس علاقمندان قرار دارد.

عقیق: مسئول واحد آموزش بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این بازدید گروهی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای  قم  از این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، ضمن معرفی مرکزنور، اشاره ای به فرایند ساخت و تولید لوح فشرده موسوعه امام حسین(ع) کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه ،هدف از تولید این نرم افزار را تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان پیرامون موضوع امام حسین(ع) عنوان کرد و در خصوص ضرورت و اهمیت تولید این نرم افزار گفت: اهمیت و موضوع این کار به اهمیت حادثه عاشورا بازمی گردد.

وی ادامه داد: در نرم افزار موسوعه امام متن کامل کتاب تاریخ امام حسین(ع) در 24 جلد به زبان عربی همراه با ترجمه فارسی آن، در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

مسوول واحد آموزش مرکز نور اضافه کرد: مطالب این لوح فشرده در سه محور اصلی "بررسی تاریخی وعلل حوادث شامل؛ دوره امامت امام تا دوران خونخواهی مختار از یزید"، "ارائه اطلاعات در مورد احوال شخصیت ها" و "حیات امام مشتمل؛ بر دوران ولادت تا زمان حادثه عاشورا" گردآوری شده است.

وی "نمایش متن به همراه قابلیت های متنوع پژوهشی"، "دسترسی به موضوعات کتاب از طریق فهرست گزینشی"، "امکان مقایسه متون مختلف برنامه با یکدیگر"، "متن کامل قرآن کریم با امکان جستجو درآیات" و "ارتباط واژگان متون برنامه با 10دوره لغت نامه عربی به فارسی" را از جمله قابلیت های پژوهشی این نرم افزارعنوان کرد.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به این که این اثر در دوران گردآوری در اختیار علامه محمد تقی جعفری(ره) قرار داشته است، خاطرنشان کرد:علامه جعفری(ره) علاوه بر این که این کتاب و نرم افزار را یک اثر بی نظیر توصیف کرده اند، مطالعه آن را به عموم مردم سفارش می کنند.

وی  با بیان اینکه عاشورا شگفت انگیز ترین حادثه در طول تاریخ است، گفت: اهمیت این حادثه توسط برخی از مورخان به گونه ای بیان شده که در واقع مبدا تاریخ اسلام، حادثه عاشورا است.

مسوول واحد آموزش مرکز نور با بیان این که این نرم افزار با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تولید شده است، افزود: با توجه به اینکه در دوران حکام آن زمان تحریفات بسیاری در دین صورت گرفت و اسلام از ماهیت خود فاصله گرفته بود حادثه عاشورا، باعث تجدید حیات اسلام ناب محمدی شد.

حجت الاسلام مقیسه، تولید نرم افزار فرهنگ عاشورا، حماسه عاشورا و تعدادی از دانشنامه های اینترنتی را از دیگر تولیدات این مرکز نور برشمرد.


منبع: خبرگزاری حوزه

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین