عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
حجت‌الاسلام میردامادی:
حجت‌الاسلام میردامادی با بیان این‌که نباید دیدگاه‌ها و نظرات رهبر معظم انقلاب را در کنار دیدگاه‌های دیگران بدانیم، گفت: دیدگاه عالمان دین که نائبان امام زمان(عج) هستند مقدم بر سخنان دیگران است.

حجت‌الاسلام سید احمد میردامادی، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، جهاد را از ارکان مهم اسلام دانست.
وی گفت: هدف از جهاد احقاق حق، رفع ظلم و حفظ عزتمندی اسلام است؛ اگر مسلمانان اهل جهاد نباشند در برابر دشمنان خوار و ذلیل می‌شوند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان‌ این‌که جهاد در اسلام به معنای ظلم کردن به دیگران نیست، اظهار داشت: تکفیری‌ها کشتار مسلمانان بی‌گناه و بندگی در برابر کفار را جهاد معرفی می‌کنند، در حالی که اسلام این‌گونه کشتار را قبول ندارد.
وی ادامه داد: امروز سران فلسطین و لبنان اهل جهاد شده‌اند؛ از این‌رو می‌بینیم که ارتش اسرائیل غاصب را شکست می‌دهند، درحالی که چندین سال پیش ارتش این رژیم غاصب در شش روز عرب‌ها را شکست داد.
حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به حوادث جنگ احد که در آن حضرت حمزه(ع) به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در جنگ احد معتقد بودند که در شهر مدینه با دشمن مقابله کنند ولی برخی خواستار جنگ در بیرون از شهر شدند.
وی یادآور شد: پس از جنگ احد و حوادث آن کسانی که مخالف نظر رسول‌الله(ص) عمل کرده بودند به اشتباه خود پی بردند؛ از این‌رو باید دانست نظر رهبر دینی همیشه مقدم‌ است.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: باید بدانیم که در زمان ما نیز دیدگاه‌های‌ رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید که نائبان امام زمان(عج) هستند مقدم‌ بر سخنان دیگران است؛ از این رو نباید نظر رهبری را در کنار نظرات دیگران بدانیم.
حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به آیات قرآن کریم یکی از آثار جنگ احد را شناخت منافقان دانست و گفت: منافقان در این جنگ حضور پیدا نکرده و اگر هم در میدان بودند پا به فرار گذاشتند.
وی تأکید کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ما نیز افراد زیادی مدعی دفاع از اسلام و انقلاب را داشتند در حالی که در هشت سال دفاع مقدس مؤمنان واقعی مشخص شده و جان و مال خود را در راه اسلام دادند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، دیپلماسی و مذاکره با دشمن را نوعی جهاد خواند و اظهار داشت: در این مذاکرات باید هدف ما رسیدن به حقوقمان باشد.
وی ادامه داد: در جنگ و جهاد نباید به فکر این باشیم که دشمن به اهداف خود برسد؛ در مذاکرات برد ما رسیدن به حقوقمان است، ولی نباید اجازه دهیم دشمن به برد خود که منع کردن ما از رسیدن به حقوق اساسی خودمان و معامله نکردن با دیگر کشورها است برسد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین