عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفت:اگردر میدان ها و اماکن عمومی هنگام اوقات شرعی اذان، همه اذان سر دهند، حرکت زیبایی شکل می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نیازی افزود: هر چند امروزه از طریق رسانه های ملی (تلویزیون و رادیو) و بلندگوهای مساجد و سایر اماکن مذهبی،اذان گویی می شود اما بازهم زیباتر آن است که اذان مثل زمان های قدیم به صورت یک نمایش حقیقی و زنده شعار اسلام از دهان خود مردم در معابر عمومی اعلام شود.
وی بیان کرد:هر نظامی و هر دستگاه فکری یک علامت و نشانه فکری دارد و به عبارتی یک علامت انحصاری که در مکتب اسلام و در واقع برای اعلام موجودیت مسلمانان و نشان دادن آداب و سنن در هر نقطه کره خاکی از طرف پروردگار متعال به پیامبر اکرم (ص) ابلاغ شد.
نیازی با بیان این مطلب که اذان معارف مناسک دینی و عبادت است که به وسیله موذن سر داده می شود و در همین رابطه آن حضرت، موذن خاصی داشتند، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با هدف درازمدت برنامه ای را تحت عنوان مسابقه اذان برای مساجد و اعضای خود طراحی نموده است که در حال حاضر و به صورت الگو و شاخص در نورآباد ممسنی برگزار شده است.
وی بیان کرد:امیدواریم بتوانیم آن را در کل استان تسری و اجرایی کنیم تا به شکل حقیقی ، افرادی که اذان را در مساجد ، اماکن مذهبی ، میدان ها و خیابان ها سر می دهند ، مورد تشویق قرار بگیرند و در قالب فرهنگ عام ، این سنت زیبا فراگیر شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین