عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
غرویان درگفت‌وگو با تسنیم:
عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی با بیان اینکه شور حسینی اسلام و تشیع را زنده نگه داشته است، گفت: هیچ قدرتی به اندازه قدرت امام حسین(ع) و عاشورا نمی‌تواند مردم ما را به صحنه دفاع از دین بیاورد،کج سلیقگی است اگر کسی اینها را نادیده بگیرد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه با بیان این که بهترین سخن درباب نقد شیوه عزاداری ها را شهید مطهری در کتاب تحریفات عاشورا بیان کرده است، تصریح کرد: ما در اصل این که بقاء و حیات اسلام به این عزاداری‌ها و احیاء عاشورا و تاسوعاست شکی نداریم و این را همه بزرگان مثل امام و رهبری و همه علما و مراجع فرموده اند و یک واقعیت ملموس و وجدانی است و جای تردید و بحث نیست.

وی افزود: هیچ شکی نیست که شور حسینی اسلام و تشیع را زنده نگه داشته است و هیچ قدرتی به اندازه قدرت امام حسین(ع) و عاشورا نمی‌تواند مردم ما را به صحنه دین و دفاع از دین بیاورد. این‌ها از مسلمات است و جای بحث ندارد و کج سلیقگی است اگر کسی بخواهد این‌ها را نادیده بگیرید.

این عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به این که اگر بحث سر آسیب‌های عزاداری باشد در این زمینه‌ هم مقام معظم رهبری و علما همیشه تذکر داده‌اند، گفت: درباره نحوه استفاده بهتر از عزاداری‌ها نیز همواره همه بزرگان تذکراتی را هرسال می‌دهند که در مراسم عزاداری به محتوا پرداخته شود و صرفا به یکسری مطالب صوری اکتفا نشود بلکه در کنار مداحان، علما به تبیین فلسفه و پیام‌های عاشورا بپردازند و نکات اخلاقی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی را برای مردم بیان کنند که البته در اکثر مجالس و محافل این اتفاق می‌افتد.

غرویان همچنین درباره مباحث مطرح شده در برنامه زنده تلویزیونی دیروز، امروز، فردا توسط نجفقلی حبیبی در خصوص هزینه‌هایی که در روز عاشورا و عزاداری ماه محرم انجام می‌شود، اظهار کرد: بودجه‌های کشور در مسائل فرهنگی فراوان است و خیلی جاها هدر می‌رود و استفاده نمی‌شود. بحث بر سر این است که باید این مراسم مذهبی و دینی بخصوص مراسمات عاشورا خوب مدیریت شود و جا دارد که ما بهره برداری‌های خیلی عمیق‌تر، ریشه‌ای تر، اخلاقی و عرفانی‌تر از این برنامه‌ها داشته باشیم اما این که بخواهیم کل آن را زیر سوال ببریم ناروا و ظلم و جفا در حق کربلا و عاشوراست.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین