عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی خبر داد:
رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی گفت: کوچکترین صحیفه سجادیه خطی موجود بر روی پوست که به دست هنرمند دوره معاصر کتابت شده است، به کتابخانه مرکزی آستان‌ قدس‌ رضوی اهدا شد.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید محمدرضا فاضل هاشمی اظهار کرد: کوچکترین صحیفه سجادیه خطی موجود بر روی پوست که به دست هنرمند دوره معاصر کتابت شده است، به کتابخانه مرکزی آستان‌ قدس‌ رضوی اهدا شد.

وی افزود: این اثر نفیس، با خط نسخ غبار و بر روی پوست به شکل کتابی هشت ضلعی در 50 برگ کتابت شده است.

رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌ قدس‌ رضوی گفت: خطاطی و تذهیب این اثر، در شعبان سال 1433 هجری قمری به دست «شمیم‌احمد بجنوری» از هنرمندان مرکز میکروفیلم نور، خانه فرهنگ ایران، در دهلی نو صورت گرفته است.

وی در ارتباط با این اثر تصریح کرد: دعای آغازین صحیفه سجادیه در  صفحه اول، داخل شمسه‌ زرین هشت ضلعی به قلم شنگرف کتابت شده و دیگر صفحات، به خط نسخ غبار و به‌ سیاهی است.

فاضل‌هاشمی با بیان اینکه کتاب، به زبان عربی و تمام صفحات آن به صورت هشت ضلعی است، افزود: صفحات این کتاب، جدول‌کشی به زر و تحریر مشکی است و همچنین جلد آن تیماج عنابی هشت ضلعی، دارای ترنج، سرترنج با قاب مخمل مشکی است.

رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، عنوان کرد: این اثر، پس از نمایش در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در مشهد، توسط دکتر خواجه‌پیری رئیس مرکز میکروفیلم نور در دهلی هند به کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی اهدا شده است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین