عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
دفتر مطالعات و پژوهش های فرهنگی رویش برای سال تحصیلی جدید طرح‌های جدیدی را با محوریت شهدای مقاومت، شهدای دفاع مقدس و ... روانه بازار لوازم‌التحریر کرده است.
عقیق: سیدمحمدکاظم سجادی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش های فرهنگی رویش، با اشاره به فعالیت‌های این دفتر در حوزه نوتش‌افزار اسلامی ایرانی گفت: دفتر مطالعات و پژوهش‌­های فرهنگی رویش با هدف فرهنگ‌سازی دینی و تربیت اسلامی شکل گرفته و در طول 13 سال گذشته شاخص حرکت­‌های خود را بر همین مبنا قرار داده است. طراحی فعالیت‌­های مختلف فرهنگی، راه‌اندازی کانون‌های تبلیغی، برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی، تولید محتوا و چاپ صدها جلد کتاب در حوزه دین و اندیشه، تنها گوشه‌ای از تلاش‌های فراگیر این مؤسسه در راستای فرهنگ‌سازی دینی بوده است که با لطف خدا و عنایات حضرت صاحب‌الزمان(عج) شاهد ثمردهی و رشد گسترش روزافزون آن هستیم.

وی با بیان اینکه مواجهه ما با غرب در حال حاضر ابعاد گسترده‌ای دارد، ادامه داد: از مواجهه در عرصه سیاست و اقتصاد گرفته تا مواجهه در عرصه علم و دانشگاه و تا مواجهه با محصولات فرهنگی و هنری این ابعاد را در بر می‌گیرد. سبک زندگی که لایه رویین و بیرونی تمدن غرب است، نزدیک‌ترین و جذاب‌ترین بخش این تمدن است که به تهاجم به همه فرهنگ‌های غیرغربی برخاسته و طی فرایندی تدریجی و نرم، مخاطبان را به مصرف کالاهای مختلف در عرصه‌های پوشش، موسیقی، سینما، تغذیه، بازی و ده‌ها موضوع دیگر عادت می‌دهد تا از آن طریق بتواند ذهن و اندیشه مخاطبان خود را تسخیر کند. در این بین حوزه لوازم‌التحریر یکی از عرصه‌هایی است که این تقابل به نحوی عینی و ملموس در آن مشاهده می‌شود. از آنجایی که لوازم‌التحریر یکی از عوامل مهم در شکل­‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان است، مؤسسه فرهنگی رویش از تأثیرات استراتژیک این مهم بر ذهن و اندیشه آینده‌سازان غافل نبوده و حدوداً 10 سال است که در این حوزه با جدیت مشغول فعالیت است. در این مدت ده‌­ها هزار جلد دفتر با مضامین اسلامی تولید و پخش کرده است.

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی رویش افزود: در طراحی‌ جلد دفاتر سیاست مؤسسه بر استفاده از تصاویر شهدا استوار بوده است و تاکنون بیش از 50 طرح از شهدای شاخص ملی به چاپ رسیده است و ده‌ها طرح از شهدای استانی برای چاپ نهایی آماده شده است. این طرح‌ها در مدل‌های مختلف دفتر تحریر در 50 برگ و80 برگ و همچنین به صورت ساده و فانتزی تولید می‌شود. به غیر از دفتر تحریر، سایر لوازم‌التحریر نیز مانند جامدادی، کتاب‌های رنگ آمیزی، برچسب و برنامه درسی، دفترچه یادداشت و پاک‌کن نیز در حال تولید است. نگاه ما به این مسئله به هیچ عنوان سودمحور نیست، بلکه تمام تلاش ما بر این است تا این محصولات به بهترین نحو تولید و در بازار هدف توزیع شود.

سجادی یادآور شد: مشکل مالی هم که همیشه هست و نهادهایی که بخواهند ما را در این امور یاری کنند بسیار اندک هستند، اما رسالتی که بر دوش ماست آنقدر بزرگ است که نمیتوانیم به خاطر مشکلات مالی از حرکت بایستیم. به هر حال این خلا باید پر شود ما تلاشمان را می‌کنیم و اگر مسئولان ما را کمک کنند سرعتمان بالاتر می‌رود.

دفتر مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی رویش برای سال جدید تحصیلی طرح‌های جدیدی را در قالب طرح‌های اسلامی ایرانی وارد بازار کرده است. طرح‌های انحصاری این مؤسسه به شرح ذیل است:

 

 

 

 

 

 




منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین