عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
جایزه دوسالانه پرفسور ایزوتسو از سال 2015 میلادی به محققان ژاپنی در حوزه های ایران شناسی، اسلام شناسی و مطالعات تطبیقی ادیان اهدا خواهد شد.
عقیق:جایزه دوسالانه ی پرفسور ایزوتسو از سال 2015 میلادی و به مناسبت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، به محققان ژاپنی در حوزه های ایران شناسی، اسلام شناسی و مطالعات تطبیقی ادیان اهدا خواهد شد که دانشگاه کیئو، مسئولیت برگزاری مراسم و تقدیم جایزه را به عهده خواهد داشت.

در دیدار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با مسئولان دانشگاه کیئوی این کشور مقرر شد تا جایزه دو سالانه ی «ایزوتسو» به محققان ژاپنی که بهترین مقاله یا کتاب درباره ایران و اسلام را تدوین کرده باشند، اهدا شود.

برگزاری مراسم یکصدمین سالروز تولد پرفسور ایزوتسو، ایران شناس و اسلام شناس فقید ژاپنی، موضوع دیدار و گفت وگوی رضا یوسفی رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با تعدادی از مسئولان و اساتید دانشگاه کیئو، دانشگاه محل تحصیل و تدریس پرفسور ایزوتسو بود که در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

در این دیدار یوسفی بر اهمیت بزرگداشت مقام پرفسور ایزوتسو برای ایجاد پیوند و انجام تبادلات فرهنگی بین دو ملت ایران و ژاپن و طراحی جایزه ایزوتسو تاکید کرد.

بودجه ی این جایزه از محل کمک های مالی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کیئو تأمین خواهد شد و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، این دانشگاه را برای برگزاری دوسالانه ی پروفسور ایزوتسو، حمایت خواهد کرد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین