عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
عقیق:بندر بن محمد حجار، وزیر حج عربستان از هفته جاری، بازدید از موسسات ارباب الطوافه، دفتر الوکلاء الموحد، موسسه الادلاء مدینه منوره و دیگر موسسات فعال در حج را برای اطمینان یافتن از آمادگی آنها برای موسم حج امسال و بررسی طرحهای عملیاتی و نیز اطلاع از دیدگاههای آنها و تلاش برای رفع نقاط منفی و کیفی سازی عملکرد آنها آغاز کرده است.
بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی، تمام موسسات ارباب الطوافه برای موسم حج امسال و استقبال از ضیوف الرحمن آماده اند.
امسال نیز کاهش بیست درصدی حجاج خارج از عربستان از سوی مقامات سعودی اعمال می‌شود و تعداد حجاجی که از هفتاد کشور جهان در موسم حج امسال مشارکت می‌کنند با در نظر گرفتن کاهش 20 درصدی، یک میلیون و 400 هزار نفر اعلام شده است.


دولت عربستان علت کاهش بیست درصدی سهمیه حجاج خارج این کشور را اجرای طرحهای توسعه حرمین شریفین به ویژه در مسجدالحرام اعلام کرده است.
عبدالواحد برهان سیف الدین، رئیس موسسه مطوفان حجاج کشورهای آفریقایی غیر عربی گفته است هدف از بازدید وزیر حج از موسسات طوافه، بررسی میزان آمادگی آنها برای موسم حج است.
در حج امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد 61 هزار و 500 نفر زائر و دو هزار و 500 نفر نیز عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه‌های کاروان‌ها هستند.
عملیات اعزام زائران از 14 شهریور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین