عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
عقیق:روح‌الله توفیق، مستندساز در گفت‌وگویی از ساخت مستند «قزل امام» خبر داد و گفت: این مستند درباره سه هموطن ترکمن است که برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد می‌روند.

وی افزود: «قزل امام» روایت سفر یک دانشجو، یک کارمند شهرداری و یک روحانی برجسته اهل سنت به مشهد است. در این فیلم ما به دل خانواده‌ها رفتیم و تصویر یک روز از زندگی آنها را ثبت کردیم.

این مستندساز خاطرنشان کرد: در این مستند نگاه ترکمن‌ها نسبت به زیارت امام رضا(ع) محور فیلم است. آنها اعتقاد زیادی به امام هشتم شیعیان دارند. آنها حتی پیشترها اسم فرزندانشان را مشهدجان می‌گذاشتند. اکثریت ترکمن‌ها قبل از سفر حج به زیارت امام رضا(ع) می‌روند.

توفیق درباره علت انتخاب نام «قزل امام» برای این مستند، گفت: این لفظی است که ترکمن‌ها در خطاب کردن امام رضا(ع) به کار می‌برند و به معنای امام طلایی است.

وی ادامه داد: این فیلم را برای حضور در جشنواره امام رضا(ع) و جشنواره مردمی فیلم عمار آماده می‌کنیم.

کارگردان مستند «قزل امام» در پایان به معرفی دیگر عوامل تولید این فیلم پرداخت و گفت: محمدحسین غفرانی تهیه‌کننده این مستند 22 دقیقه‌ای است. امیر انصاری و بلال توفیق نیز مدیریت تولید «قزل امام» را برعهده دارند. این اثر در موسسه مردمی بیداری اسلامی تولید می‌شود. توفیق، کارگردان مستند «قزل امام» گفت: این فیلم درباره سفر سه هموطن ترکمن به مشهد برای زیارت امام رضا(ع) است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین