عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
شهاب مرادی در نشست بین‌المللی هفته مهربانی با غزه:
شهاب مرادی گفت: نامهربانی مثل یک بیماری و طاعون در سراسر جهان مسری شده و این یک فاجعه انسانی است که در قلب یکایک ما اتفاق می‌افتد.
عقیق:رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست بین‌المللی هفته مهربانی با غزه با ابراز نگرانی عمیق خود از ترومای عاطفی عمومی بشر امروز در جمع سفرا و روسای انجمن‌های دوستی و کارداران مقیم تهران گفت: نامهربانی مثل یک بیماری و طاعون در سراسر جهان مسری شده و این یک فاجعه انسانی است که در قلب یکایک ما اتفاق می‌افتد.

در چهارمین برنامه هفته مهربانی با غزه تعدادی از سفیران و کارداران خارجی، نمایندگان انجمن‌های دوستی ایران با دیگر کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مردم‌نهاد صبح امروز در حمایت از مردم غزه در فرهنگسرای امام (ره) گرد هم آمدند. حجت‌الاسلام شهاب مرادی در این نشست بر ضعف اسرائیل در برابر محور مقاومت تاکید کرد و افزود: انتفاضه فلسطین نشان داد اسرائیل شکست‌پذیر و زوال‌پذیر است.

مرادی با اشاره به نامگذاری فرهنگسرای جدید سازمان فرهنگی هنری به نام حضرت امام خمینی (ره) گفت: ایشان مردی بزرگ بود که برای اولین بار فریاد کشید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اسرائیل باید از بین برود. بسیاری از سران کشور‌ها بدون هیچ تفکری از سر ترس از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند در حالی که اسرائیل بسیار ضعیف است و این ضعف را باید همه جا فریاد زد.

وی با بیان اینکه امروز با باز شدن هر سایت خبری تصاویری از جنازه، خون و کودکان کشته‌شده می‌بینیم و در اتفاق‌های اخیر جهان شاهد نسل‌کشی، جنگ و خونریزی در می‌انمار، لبنان، سوریه، عراق و... هستیم، تصریح کرد: چنین فضایی خراشی در قلب انسان ایجاد می‌کند و من نگران این ترومای عاطفی عمومی بشر هستم. به نظر می‌رسد همه ما در حال از دست دادن مهربانیمان هستیم. باید از این روند ترسید. از اینکه دلمان دیگر برای پرپر زدن یک گنجشک نلرزد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به همه چیز مهربان باشیم، افزود: دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین به دلیل مسلمان بودن این مردم نیست بلکه نگاه ما به مساله غزه نگاهی انسانی است و هر انسانی باید نسبت به این اتفاق واکنش نشان بدهد. اگر شبیه این خشنوت و جنایتی که توسط اسرائیل در فلسطین رخ داده از سوی شکارچیان نسبت به حیوانات انجام شود، همه انسان‌های دارای قلب و عاطفه در برابر آن واکنش نشان خواهند داد.

مرادی در پایان با اشاره به شعار «تهران شهر مهربانی» به عنوان شعار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیتی که این مساله برای ما دارد، هفته مهربانی با غزه را برگزار کردیم و به نظر ما در تهران و هر شهر دیگر در دنیا، مهربانی مهم‌ترین نیاز جامعه است.

 



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین