عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
زائران هنگام آغاز نماز جماعت، مسجد را ترک نکنند و مواظب باشند از اهل سنت زودتر به سجده نروند.

عقیق: حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، با اشاره به نزدیک شدن زمان اعزام زائران ایرانی به حج تمتع و فراگیر شدن آموزش‌های زائران در سراسر کشور، گفت: رعایت برخی نکات در زمان حضور زائران در سرزمین وحی بسیار ضروری است که اهمیت دادن به آن زائران را در برگزاری حجی باشکوه و معنوی کمک می کند. 

وی افزود: زائران هنگام آغاز نماز جماعت، مسجد را ترک نکنند و مواظب باشند از اهل سنت زودتر به سجده نروند، همچنین از صدا کردن یکدیگر با صدای بلند در مسجدالنبی یا مسجدالحرام دوری کنند و مواظب باشند، در مسجدالنبی پشت ضریح نبی‌اکرم ص ننشینند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی با بیان اینکه زائران نباید موقع حضور در نماز، مانند اهل تسنن دست بسته نماز بخوانند و مواظب باشند، بعد از خواندن حمد امام جماعت «آمین» نگویند، ادامه داد:‌ حجاج عزیز در رکوع و سجود با صدای بلند ذکر نگویند و توجه داشته باشند که پس از رکوع، امام جماعت با کمی توقف و قرائت دعای طولانی با تأنی به سجده بروند.

وی همچنین به بانوان زائر توصیه‌ای داشت و گفت: بانوان هنگام برگزاری نماز جماعت در مسجد الحرام، از میان صفوف مردها تردد نکنند. هم‌چنین زائران مرد ایرانی با لباس نامناسب در بازار و خیابان‌ها تردد نکنند.

این استاد دانشگاه از زائران خواست هنگام برپایی نماز جماعت از تجمع جلوی مغازه‌ها برای خرید پرهیز کنند و ادامه داد: حجاج عزیز نهایت استفادهٔ معنوی را از مدینهٔ منوره و مکهٔ معظمه ببرند و از گذراندن وقت به بطالت پرهیز کنند.

وی به زائران توصیه کرد که به زائران کهنسال و سال‌خورده کمک و در حل مشکلات آنها را یاری کنند و افزود: زائران به شبکه‌های بقیع به ‌وسیلهٔ پارچه، نخ و قفل دخیل نبندند و روی قبور، پول و پارچه نیندازند و عریضه ننویسند.

خودداری از بوسیدن ضریح و درهای حرم، قرار ندادن مهر و سنگ در سجده از دیگر توصیه‌هایی بود که حجت‌الاسلام نجفی روحانی بیان کرد و افزود:‌ زائران عزیز هرگز قرآن را با دست چپ نگیرند و آن را روی زمین نگذارند، زیرا این رفتار از سوی زائران سایر کشورهای اسلامی هرگز پسندیده نیست و همچنین در شان زائران ما نیست که نسبت به این کتاب الهی بی‌اهمیت باشند.

 

منبع:حج

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین