عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
چهار مسجد کم هزینه و ساده با نام الغدیر در چهار استان کشور به همت موسسه کانون خورشید ساخته می شود.
عقیق:حجت الاسلام محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید از ساخت چهار مسجدساده و کم هزینه به همت این موسسه خبر داد و گفت: این مساجد در شهرهای نیشابور، نهبندان و قم ساخته می شوند.


وی بیان کرد: در ساخت این مساجد بانیان و خیران مسجد ساز هم همکاری دارند و در حال رایزنی با مجموعه شهرداری تهران و بنیاد مسکن برای ساخت این مساجد هستیم.


حجت الاسلام مشکوری ادامه داد: در این راستا با شرکتی صنعتی تعاملاتی صورت گرفت تا مساجد پیش ساخته و سریع النصب را در ظرف مدت کوتاه آماده کند و با مشارکت همه جانبه خیرین مسجد ساز و متدینین با نام الغدیر در سراسر کشور آماده و با اعطای منشوری ویژه به متولیان آن اعطا شود.

 

مدیر کانون خورشید در مورد ویژگی های این مساجد گفت: این مساجد به صورت ساده با نگارش روایت هایی از امام علی(ع) و احادیثی شیعی با دارا بودن دو گنبد و گلدسته ساخته می شود.

 

 وی ادامه داد: کسانی که این مساجد را تحویل می گیرند، چهار کار را باید در روز عید غدیر انجام دهند، اول اینکه خطبه غدیر را در جمع مومنین حاضر در مسجد جمع خوانی کنند، دوم عقد اخوت بین مؤمنین قرائت شود و سوم اینکه نماز جماعت عید غدیر اقامه شود و چهارم اینکه اطعام روز عید غدیر انجام پذیرد.

سال گذشته هم چهار مسجد در مناطق عسلویه، قم، بشاگرد ساخته شده بود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین