عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
درس‌های قرآن «معلم دوست‌داشتنی»
خدا فرموده است: «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّه»(انفال/۶۰) دشمن خدا را بترسانید بنابراین کشورهایی که نمی‌توانند آمریکا را بترسانند، اسلامی نیستند.
عقیق:حجت‌الاسلام قرائتی که بیش از 30 سال به تدرس علوم و معارف قرآنی می‌پردازد سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان محبوب‌ترین چهره قرآنی انتخاب شد بر همین اساس نام «معلم دوست داشتنی قرآن» را برای وی برگزیم و در طرحی با همین عنوان از سال گذشته به بازخوانی بخشی از مطالب ایراد شده در برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی می‌پردازیم.

در ادامه بخشی از این مطالب با موضوع «رابطه بین مسلمانان» که در تاریخ 28 مردادماه 1361 در برنامه درس‌هایی از قرآن ایراد شده است تقدیم مخاطبان می‌شود.

لزوم هجرت کردن به کشورهای اسلامی

نکته 1) در قرآن داریم: «آمَنُوا وَ هاجَرُوا»(انفال/74) تمام علمای کشورها باید هجرت کنند و از تمام کشورهای اسلامی به ایران بیایند شاید هجرت برایشان لازم و واجب باشد. هجرت کنند، بیایند و ببینند که ایران چگونه از شر آمریکا نجات پیدا کرد.

نکته 2) قرآن می‌گوید: وقت مرگ، ملائکه و فرشتگان بالای سر آدمی که می‌خواهد جان بدهد، می‌آیند و می‌گویند: «فیمَ کُنْتُمْ»(نساء/97) در چه وضعی بودی؟ می‌گوید: ما در طبقه‌ پایین بودیم. ملائکه می‌گویند: این عذر شما قبول نیست «أَلَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللَّهِ واسِعَةً»(نساء/97) آیا زمین خدا بزرگ نبود؟ «فَتُهاجِرُوا فیها» اگر در آن منطقه ذلیل بودی، باید هجرت کنی.

نکته 3) «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»(انفال/60) آن چه در توان دارید برای مخالفان خود آماده کنید و با تمام قوا برای پیروزی بر دشمنان اسلام مهیا باشید.

خصوصیات جامعه اسلامی

نکته 4) «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّه»(انفال/60) دشمن خدا را بترسانید. جامعه‌ اسلامی جامعه‌ای است که دشمن خدا را بترساند. کشورهایی که نمی‌توانند آمریکا را بترسانند، به دلیل آیه‌ مذکور اسلامی نیستند.

آرزوی دشمنان اسلام

نکته 5) «وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ»(نساء/102) دشمنان شما دوست دارند شما غافل شوید. این یکی از آرزوهای دشمن است، دلش می‌خواهد ما غافل باشیم.

نکته 6) در آیه‌ دیگر می‌خوانیم «وَدُّوا ما عَنِتُّمْ»(آل عمران/118) دشمن دوست دارد شما به سختی بیفتید «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ»(قلم/9) و کوتاه بیایید، از موضع ضعف حرف بزنید و تسلیم شوید.

هم‌راز را از بین خودتان انتخاب کنید

نکته 7) «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِکُم»(آل عمران/118) ‌ای مسلمانان نباید بین شما غیر مسلمان مستشاری باشد «لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً» یعنی ‌ای مسلمان‌ها! غیر خودتان دیگران را به عنوان بطانه و مستشار و هم‌راز قبول نکنید.

برای مشاهده متن کامل به اینجا مراجعه کنید.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین