عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
یاراحمدی خبر داد
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه از برگزاری هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حفاظ قرآن کریم از ۲۵ مرداد تا ۳ شهریورماه خبرداد و گفت: در این آزمون 721 حافظ کل قرآن کریم رقابت می‌کنند.
عقیق:«ولی یاراحمدی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه درباره نحوه آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم اظهار داشت: در این آزمون 452 خواهر و 269 برادر حافظ قرآن کریم که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده‌اند، شرکت خواهند کرد که آزمون خواهران از 25 تا 29 مردادماه به مدت 5 روز و آزمون برادران از اول تا سوم شهریورماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

قضاوت 24 داور در هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان

وی با بیان اینکه داوطلبان شرکت در این آزمون، حافظان قرآنی هستند که در حین ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد، گزینه حافظان قرآنی را انتخاب کرده‌اند، افزود : 12 داور خواهر و 12 داور برادر این آزمون را ارزیابی خواهند کرد و برای هر داوطلب 10 سوال شفاهی (از هر جزء قرآن سه سوال) مطرح خواهد شد و در هر سوال داوطلب باید 10 سطر از قرآن را تلاوت کند.

یاراحمدی ادامه داد: این آزمون در مجموع دارای 300 نمره است که 200 نمره آن به حسن حفظ اختصاص دارد و 100 نمره آن به صحت قرائت شامل؛ تجوید، وقف و ابتدا و همچنین صوت و لحن اختصاص پیدا می‌کند که هر داوطلب برای قبولی باید حداقل 160 نمره از حسن حفظ و 70 نمره از صحت قرائت کسب کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در این دوره آزمون گفت: امسال برای نخستین بار 6 اتاق که در هر کدام 2 داور حضور دارند، تعبیه شده است و در هر مرحله مجموع معدل نمرات داوران برای سوالات، نمره نهایی محسوب می‌شود و همچنین فرم داوری‌ها و قرعه‌کشی سوالات داوطلبان تحت نرم افزار انجام می‌گیرد و دخالت فیزیکی در آنها حذف شده است.

نرم‌افزار داوری زمان اعلام نتایج را کوتاه می‌کند

یاراحمدی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس به پذیرفته شدگان در این آزمون مدرک کارشناسی علوم قرآنی اعطا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ایجاد نرم‌افزار داوری، در کوتاه‌ترین زمان نتایج این آزمون را به سازمان سنجش آموزش کشور جهت معرفی پذیرفته‌شدگان و اعطای مدرک از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام خواهیم کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: داوطلبانی که خود دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی باشند، در صورت پذیرفته شدن در این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای نوشتن پایان‌نامه و دریافت مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآنی به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه این آزمون برای نخستین بار در ساختمان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار می‌شود، افزود: آزمون اعطای مدرک تحصیلی در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 12 و عصر از ساعت 13 تا 18 در ساختمان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به نشانی تهران، خیابان خارک، خیابان شهید هاشمی‌فر، ساختمان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و درب های این مرکز پیش از ساعت 8 باز نخواهد شد.

زمان توزیع کارت و برگزاری آزمون

یاراحمدی با اشاره به اینکه 22 و 23 مردادماه کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت، گفت: در هر نوبت صبح و عصر 50 نفر از داوطلبان آزمون خواهند داد و زمان آزمون برای داوطلبان قابل تغییر نیست.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اعلام نتایج این آزمون از سوی سازمان سنجش و ارائه مدرک از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود و سازمان اوقاف تنها مجری برگزاری آزمون است و داوطلبان پس از آزمون باید نتایج را از سازمان سنجش پیگیری کنند.

وی در پایان تصریح کرد: داوطلبان شرکت در این آزمون در روز برگزاری علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار همراه داشته باشند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین