عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
مؤمن باید .../۲
مؤمن باید به فرزندش محبت کنه تا خدا به او رحم کنه و برای دختر و پسرش هدیه بخره و دخترشو به پسرش مقدم کنه، چون که شاد کردن دختر ثواب بیشتری داره.
عقیق: در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی، در سلسله گزارش‌هایی به بیان آموزه‌های ائمه اطهار(ع) می‌پردازیم. این روایت‌ها از کتاب «ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» شیخ صدوق(ره) انتخاب شده است.

*ثواب دوست داشتن فرزند

«عَنِ ابْنِ أَبِى عُمَیْرٍ، عَنْ رَجُل،ٍ عَنْ أَبِى عبدالله(ع) قَالَ: إنَّ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ یَرْحَمُ الرَّجُلَ لِشِدَّة حُبِّهِ لِوَلَدِهِ»

ابن ابی عمر از قول مردی از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: همانا خداى عزوجل به خاطر شدت علاقه و محبتی که مرد(پدر) نسبت به فرزند خود دارد، بر او رحم آورد.

*ثواب کسی که برای خانواده خود تحفه‌ای بخرد، دختر خود را خوشحال و چشم پسرش را روشن می‌سازد

«عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): مَنْ دَخَلَ السُّوقَ فَاشْتَرَى تَحُفُّهُ فَحَمَلَهَا الَىَّ عِیَالِهِ کَانَ کَحَامِلِ صَدَّقَهُ الَىَّ قَوْمٍ مَحَاوِیجَ وَ لیبدا بالاناثِ قَبْلَ الذُّکُورِ فانه مَنْ فَرَّحَ أُنْثَى فَکَأنَّما أَعْتَقَ رَقَبَةً مِنْ وُلْدِ اسماعیل وَ مَنْ أَقَرَّ بِعَیْنِ ابْنٍ فَکَأَنَّما بَکَى مِنْ خَشِیَهُ اللَّهِ وَ مَنْ بَکَى مِنْ خَشِیَةِ اللَّهِ أَدْخَلَهُ اللَّهُ جَنَّاتِ النَّعِیمِ»

ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا(ص) فرمود: کسى که به بازار رود و برای خانواده‌اش تحفه‌ای بخرد و با خود ببرد، به منزله کسی است که صدقه نیازمندان را به دوش کشیده باشد و چه بهتر که دختران را بر پسران مقدم بدارد، زیرا کسی که دختری را شادمان کند، گویی یکی از فرزندان حضرت اسماعیل(ع) را از بند بردگی رها کرده باشد و کسی که چشم پسرش را روشن کند، به منزله آن است که از خشیت و هیبت پروردگار بگرید و کسی که از خوف الهی بگرید، خداوند او را در بهشت‌های خویش وارد می‌کند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین