عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
شهاب مرادی :
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم سالروز تخریب قبرستان بقیع گفت: قبرستان بقیع یکبار بعد از تخریب ساخته شد، برای بار دیگر هم می توان آن را ساخت، فلذا باید بقیع از نو ساخته شود. این خواست فقط شیعیان نیست بلکه اعتقاد به قبور از آن همه مسلمانان است.
عقیق: همزمان با فرارسیدن هشتم شوال و یوم الهدم، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیان کوردل، مراسمی غروب سه شنبه 14 مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی و مداحی مجید بنی فاطمه و سیب سرخی و عبدالرضا هلالی در مسجد عمار یاسر برگزار ‌شد.

حجت الاسلام مرادی در این مراسم گفت: رسول خدا(ص) دو ثقل گرانبها و گرانمایه یعنی قرآن و اهل بیت را در میان ما به ودیعه گذاشتند و خود از دنیا رفتند. این ثقلین نباید از هم جدا شوند. مشکلی که برای جهان اسلام پیش می آید از همین جدایی این دو است. عده ای ادعا می کنند شیعیان قرآن را کنار گذاشتند و اهل سنت اهل بیت(ع) را کنار گذاشت. هردو ادعای غلطی است. شیعه درباره ایمان و معرفت هیچ مشکلی با قرآن ندارد. همانطور که مجالسی از جنس روضه و سینه زنی احتیاج داریم که هیئت های دو سه هزار نفره برپا شود جلسان 20 نفر به 20 نفر هم احتیاج داریم که در آنها کتابهای دینی و قرآنی خوانده شود مثلا در جلسه ای بگویند کتاب معاد آیت الله دستغیب را بخوان و سوالاتی که برایتان مطرح می شود در این جلسات جوابشان را بگیرید.

وی افزود: یکی از مهمترین کاستی ها در سبک زندگی ما نبود روضه های خانگی است. در این محافل باید زندگانی اهل بیت(ع) شرح داده شود. مثلا اینکه امام حسن(ع) در خانه هیچ همدم و غمخواری نداشت یا نجمه خانم مادر حضرت قاسم بود و یا جعده شرایطش اینگونه بود و بعد تأثیر جریاناتی قرار گرفت. باید تعلیم و تعلم در این محافل برقرار باشد.  

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: اولین باری که درباره تخریب قبرستان بقیع صحبت کردم سال 90 در بوستان ملت بود و بعدش با آقای بوذری در تلویزیون صحبت کردم. مردم تعجب می کردند واقعا بقیع در 89 سال پیش تخریب شد. و قبل از آن قبور ضریح داشت. فکر می کنند امام حسن را که آنجا دفن است از اولش هم همینطور بوده است. باید بگویم چندین بار در طول تاریخ بارگاه سید الشهدا در کربلا تخریب شد و حتی یکبار بر آن آب بستند. متوکل دستور داده بود در زمین کربلا گندم بکارند ولی مردم می آمدند و گندمها را می بوسیدند و تبرک می کردند. زیارت کنندگان را شکنجه می کردند و دست بسیاری را بریدند ولی باز هم مردم به زیارت سیدالشهدا می رفتند. دو بار این بارگاه را تخریب کردند. دوتا ضریح روی هم بود.

مرادی تصریح کرد: نکته ای که هست این است که بارگاه سید الشهدا یا قبرستان بقیع چون دوباره ساخته شدند برای سه باره هم می توان آنها را ساخت. باید بقیع از نو ساخته شود. این خواست فقط شیعیان نیست  بلکه اعتقاد به قبور از آن همه مسلمانان است. هیچ مسلمانی نیست که امام حسن و امام حسین(ع) را سید شباب جنه نداند. حتی بعد از آن بلاهایی که برسر حضرت فاطمه(س) آوردند گفتند که باید عیادت فاطمه برویم و از او دلجویی کنیم هیچ فضیلتی را هیچگاه از فاطمه(س) دریغ نکردند. حضرت علی(ع) از ابوبکر سوال کرد در آیه تطهیر منظور چه کسانی هستند. ابوبکر جواب داد درباره شما و فاطمه و حسن و حسن ولا غیر. بارها از عایشه درمورد محبوبترین فرد نزد رسول خدا سوال کردند اسم نمی برد ولی با کنایه می گفت علی(ع) است.

مرادی عنوان کرد: بعضی وقتها ما در انفعال قرار می گیرم و عقب نشینی می کنیم  درصورتی که نباید اینطور باشد باید حرف بزنیم و نظراتمان را بگوییم. در وبلاگ ها در صفحه مجازی در سایت ها یا کسانی که روزنامه دارند بنویسند که زیارت قبور رسول الله و اهل بیت(ع) حق ماست. هیچ کسی حق ندارد مزاحم مراسم و مناسک مذهبی گروهی شوند. آیت الله فلسفی در دهه اول محرم در حسینیه آذربایجانی ها سخنرانی می کرد استیضاح دولت پهلوی در یکی از این شبها معروف است. یک شب ماشینش را جای دورتری پارک کرده بود خواست برود گفتند آقا دیر شده برایتان تاکسی می گیریم که بروید وقتی به خانه رسیدند جوانی آنجا منتظر ایشان بود وقتی ایشان را شناخت با پنجه بکس به طرف ایشان مشتی پرتاب کرد که البته مشتش به دیوار خورد.تمام مراجع آن زمان به ایشان تلگراف زدند و این حمله را محکوم کردند و به ایشان تسلیت گفتند.

وی افزود: برادران میزان حساسیتتان را پایین نیاورید دشمن جری می شود. باز در خاطرات آیت الله فلسفی است که یک جوانی به او گفت شما که اینهمه می گویید ازادی نیست آزاد هستید که این حرف را می زنید. ایشان در جواب گفتند در هنگام زلزله زندانیان آزاد می شوند ولی بعد از آن دوباره زندانی می شوند. مجلس عزای امام حسین(ع) هم همین زلزله است اگر شبهای دیگر هم آزاد بودم و دستگیرم نکردند معلوم می شود که آزادی است. که شب بعد همه علمایی که پای منبر می رفتند و از رژیم انتقاد می کردند را بازداشت کردند. از جمله آقای مطهری را، مطهری در زندان به سایر علما گفت فرصتی خوبی است که کنار هم هستیم و در محضر ایت الله فلسفی هستیم یکی یکی منبر بروید تا ایشان اشتباهاتمان را بگیرند.

مرادی یادآورشد: بقیع باید بازسازی شود نگویید امام زمان (عج) می آید همه چیز را درست می کند. البته در بقیع با هیچ کسی نباید درگیر شویم. زیارت جامعه را حفظ کن و زمزمه کن یا عربی بلد نیستی فارسی بخوان یا دعا هم در دسترست نیست امام حسن (ع را که همه می شناسیم سلام بر ایشان بفرست.شما وقتی از پله های هواپیما برای زیارت بقیع پیاده می شوید. اهل بیت(ع) خوشحال می شوند. گریه کنید هیچ چیز به اندازه گریه دشمن را آزار نمی دهد. روضه های خانگی تشکیل دهید. محمد رضای پهلوی بزرگترین قدرت منطقه ای در خاور میانه بود امام (ره) فرمود حسین حسین(ع) شما شاه را شکست داد. این جمله امام (ره) است محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین