عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
وهابیت قلعه بنی قریظه متعلق به یهود را حفظ کرده و در مقابل تمام آثار اسلامی را از بین برده اند. آنها از زیارت قبور ائمه (ع) به دلیل گسترش روحیه أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ آنها می ترسند.

عقیق: هشتمین روز از شوال در تقویم هجری روزی سیاه و یادآور جنایتی است که تاریخ آن را هرگز فراموش نخواهد کرد. در این روز، قبور ائمه (ع) در بقیع تخریب شد تا بشریت کراهت هر چه بیشتر چهره دشمنی تاریخی با خاندان رسالت را به چشم ببیند. از این رو و به مناسبت فرا رسیدن سالروز این واقعه تلخ با حجت الاسلام محمدمحسن مروجی طبسی، کارشناس فرق و مذاهب و محقق حوزوی درباره علل این واقعه به گفتگو پرداخته ایم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:
 

برای ورود به بحث لطفا درباره واقعه تخریب قبور ائمه بقیع (ع) و چرایی این واقعه توضیح دهید.
درباره تخریب قبور ائمه بقیع در هشتم شوال می توان گفت اوج بی خردی و بی فرهنگی و توحش وهابیت را نمایان کرد، این تخریب که در سال 1344 هجری رخ داد یکی از دردناک ترین حوادثی بود که قلب مسلمین را جریحه دار ساخت.
مهم اینکه در همان سال و همان ایام تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، جنایات و تخریب های دیگری نیز انجام شد و همین جنایات نشان داد که آنها تنها دشمن شیعه نیستند بلکه با همه مسلمین و همه مذاهب اسلامی مشکل دارند و دشمن هستند. چراکه در سال 1344 هجری، وهابیت مدینه منوره را محاصره کرده و قبر حضرت حمزه و شهدای احد را تخریب و با خاک یکسان کردند حتی می خواستند به قبر مطهر پیامبر (ص) هم تعرض کنند اما با خروش مسلمین ناچار به عقب نشینی از خواسته شوم خود شدند.
آنها بعد به جده حمله کرده و بارگاه حضرت حوا را نیز تخریب کردند، در کنار تخریب قبور ائمه (ع)، در بقیع قبر عباس عموی پیامبر (ص) همسران پیامبر (ص) و بسیاری از صحابه را نیز تخریب کردند، همچنین در همان سال ها، زادگاه ولادت امام حسن و امام حسین (ع) را نیز در مدینه تخریب کردند.
وهابیون به مکه نیز حمله کرده و کتابخانه بزرگ آنجا را که بیش از 60 هزار نسخه کتاب داشت و بالغ از 40 هزار جلد آن خطی و متعلق به دوران جاهلیت و قریش و صحابه و تابعین و به خط آنها بود را از بین بردند و همچنین در مکه مکرمه در موزه ای که آثاری همچون سلاح هایی از زمان پیامبر (ص) و ... بود را از بین بردند.
اینها همه جنایات سلفی ها است که نشان می دهد این فرقه، مذهبی نیست بلکه پیروان آن توحش دارند و با همین توحش همه بقایای تمدنی اسلام را به بهانه شرک و بت پرستی از بین برده اند، در حالی که اگر اینها نشانه شرک است پس چرا آثار آل سعود را در عربستان از بین نمی برند.

 

وهابیت چه آثاری از آل سعود و اعصار گذشته را حفظ کرده و مانع تخریب آن شده است؟
یکی از این آثار قلعه بنی قریظه متعلق به یهود است که آن را حفظ کرده اند در حالی که تمام آثار اسلامی را از بین برده اند. وهابیت با وقاحت آثار یهود را در مکه و مدینه حفظ کرده و آثار اسلام را از بین می برد و این یعنی احیاگری یهود.
آنها همچنان در شهرهایی که زادگاه علمای وهابیت و آل سعود است مثل منطقه نجد آثار محمدبن عبدالوهاب و آل سعود را حفظ کرده اند.
بنابراین وهابیت در مقابل تخریب آثار اسلامی آثار یهود مثل قلعه و باغ عبداللَّه بن سلّام از یهودیان مدینه را حفظ می کند.

 

آیا این رفتارها می تواند نشانگر ارتباط صهیونیسم با وهابیت باشد؟
قطعا همین طور است و اینها ارتباط مستقیم دارند اکنون وهابیت طرف اسرائیل است به عنوان مثال عربستان که نماد وهابیت در منطقه و نماد ضدتقریب است و عملا و لفظا از اسرائیل حمایت می کند، از سوی دیگر سران رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو از حمایت کشورهای عربی از خودشان سخن می گویند.
چراکه کشورهای عربی دولت های عبری یعنی یهود دارند و در جنایات اسرائیل علیه مسلمانان قطعا شریک هستند و به صراحت این موضع گیری را اعلام کرده اند.


باز گردیم به بحث تخریب قبور بقیع و تلاش وهابیت برای از بین بردن آثار و بناهای اسلامی، چرا آنها با زیارت قبور و وجود بارگاه بر قبرها مشکل دارند؟
باید توجه داشت که از خصوصیات اماکن و بقاع متبرکه این است که زنده ها را با صاحبان این قبور پیوند می دهد، یعنی ما قبر را زیارت نمی کنیم بلکه با شخصیت معنوی صاحب قبر ارتباط برقرار می کنیم و با هدف و زندگی او آشنا می شویم.
وقتی به زیارت اهل بیت (ع) می رویم آنها از سویی "رحماء بینهم" بوده اند یعنی وحدت بخش و از سوی دیگر "اشداء علی الکفار" یعنی دشمن کفار بوده اند و زیارت آنها الهام بخش این پیام است و از این رو برای وهابیت خطر است و می کوشند با تخریب قبور آنها، آموزه ها و راهشان را مسدود کنند. یعنی همان کاری که بنی امیه و بنی عباس نسبت به قبور اهل بیت (ع) داشتند. چراکه وقتی مردم به زیارت امام حسین (ع) می رفتند تجدید عهد می کردند؛ الان هم قبور و اماکن متبرکه از مراکز نشر اسلام ناب است.
این در حالی است که می بینیم در سوریه قبور شاهان بنی امیه را تخریب نکرده اند این یعنی امتداد خط اموی یعنی همان یهودیان خیبر.

 

وهابیت سایر مسلمین را به دلیل زیارت قبور متهم به شرک و کفر می کند، آیا در سیره پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) به زیارت قبور سفارش شده است تا به این ادعا و تهمت پاسخ داده شود؟
در صحیح مسلم که از کتب معتبر حدیثی اهل سنت است و بعد از قرآن برای آن جایگاه خاصی قائل اند از پیامبر (ص) نقل شده که بر زیارت اهل قبور تاکید داشته اند.
اما به طور کلی باید توجه داشت در زیارت قبور دو هدف نهفته است: هدف حداقلی یعنی یادآوری آخرت همانطوری که سیره اهل بیت (ع) بر این بوده است و هدف حداکثری به ویژه در زیارت قبور اهل بیت (ع).
در باره هدف حداکثری باید گفت اولا تبرک شدن به قبور آن معصومین (ع) با حضور در مکان دفن آنها رخ می دهد و این کار را صحابه نیز انجام داده اند؛ از سوی دیگر تجدید عهد با آرمان های معصومین (ع) است که هم اهدافشان را بشناسیم و هم تجدید عهد کنیم. از این رو است که حتی اهل سنت هم در زیارت امام حسین (ع) به نیت تبرک و شفا می روند و این مختص شیعه نیست.
بنابراین، در پس این زیارت علاقه مندی به اهل بیت (ع) به وجود آمده و این علاقه مندی زمینه ساز نشر اسلام ناب محمدی می شود.

 

راهکار مبارزه با این افکار و جنایات افراطی و برچسب زنی های وهابیت چیست؟
باید  امت اسلامی را از خطر دولت های خائن به ویژه عربستان یهودی به عنوان ام الفساد در خاورمیانه و مجری اصلی طرح های صهیونیسم و آمریکا آگاه کنیم چراکه امروز عربستان بازیگردان جنایات غزه است. کسی از دشمنی مثل آمریکا و اسرائیل توقعی جز این همه جنایت را ندارد اما از دولت های عربی خیانت قابل تحمل نیست از این رو، باید مردم را علیه آنها بسیج نمود و از اقدامات ضداسلامی آنان آگاه نمود تا به حاکمیت این دولت های دست نشانده خاتمه دهند.
امسال با جنایاتی که در غزه رخ داد یکی از بدترین رمضان ها بر مسلمین گذشت و هیچ توجیهی ندارد که به جای مظلوم از ظالم حمایت می شود.

 


منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین