عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
مدير جذب و گزينش بعثه‌ مقام معظم رهبري در نشست معنوي اسرار حج و آداب حضور، در جمع زائران بيت‌الله الحرام استان خراسان شمالي، استفاده از سفر معنوي حج را براي زائران بسيار مهم برشمرد و از حج به عنوان پناهگاه بي پناهان ياد كرد.

عقیق:طبق هماهنگي‌هاي انجام شده دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري خراسان با مديريت حج و زيارت خراسان شمالي سلسله نشست‌هاي معنوي اسرار حج و آداب حضور در محضر كعبه شريف با حضور مشتاقان و زائرين حج تمتع خراسان شمالي در شهر بجنورد برگزار شد.
اين نشست معنوي در روزهاي شنبه و يكشنبه ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه سال جاري در محل آستان مبارك حضرت عباس بن موسي الكاظم عليه السلام برگزار شد.
جواد شاد، مدير حج وزيارت استان خراسان شمالي در اين مراسم ضمن خوش آمدگويي به زائران بيت‌الله الحرام، حضور آن‌ها را در اين جلسات بسيار مهم برشمرد و گفت: حضور شما عزيزان در اين جلسات بسيار ضروري است، زيرا بهترين شيوه براي بهره برداري از اين سفر معنوي، شناخت قبل از سفر است.
وي افزود: امسال بيش از ۷۰۰ نفر از مردم خراسان شمالي به حج تمتع اعزام مي‌شوند.
شاد بيان كرد: براي هر ۳۰۰ نفر در حج تمتع يك پزشك در نظر گرفته مي‌شود كه ۳ پزشك هم از خراسان شمالي اعزام مي‌شوند و به زائران خدمت رساني مي‌كنند.
حجت‌الاسلام و المسلين زماني مدير جذب و گزينش بعثه مقام معظم رهبري در اين جلسه به بيان اسرار و معارف حج پرداخت و از زائران بيت‌الله الحرام خواست خود را براي استفاده هر چه بيشتر از اين سفر معنوي آماده كنند.
وي تصريح كرد: در حج اسرار و معارف بسيار نهفته است كه اگر انسان به اين اسرار توجه كند، حج انسان را دگرگون خواهد كرد.
حجت‌الاسلام زماني، به ارزش مهماني خدا در سفر معنوي حج اشاره كرد و گفت: حج از جمله اعمالي است كه توجه به آن باعث دگرگوني مسائل عرفاني، سياسي، عبادي، اجتماعي و اقتصادي جامعه خواهد شد و ما مي‌توانيم از اين سفر معنوي در زمينه تمامي مسائل جامعه بهره بگيريم.
مدير جذب و گزينش بعثه مقام معظم رهبري به حضور ميليوني زائران از كشورها و مليت‌هاي مختلف در موسم حج اشاره كرد و افزود: حضور زائران از مليت‌ها، رنگ‌ها و زبان‌هاي مختلف در موسم حج، نشان اثابت بندگي بندگان به خداي متعال است و خداوند در اين اجتماع عظيم وحدانيت خود را به اثبات مي‌رساند.
وي با بيان اينكه حج پناهگاه همه بي‌پناهگان است، تصريح كرد: حج، جلوه عبادت خدا بر روي زمين است. حج جايگاهي است كه خداوند سبحان عنايت كرده تا همه مردم را در يك جا جمع كند تا تواضع و خشوع مردم در برابر حق تعالي به جهانيان نمايش داده شود.
حجت‌الاسلام زماني، سرزمين وحي را سرزمين پاكي‌ها دانست و به زائران بيت‌الله الحرام توصيه كرد: توجه داشته باشيد وقتي وارد اين سرزمين شديد، قبل از سفر خود را پاك كنيد و با آراستگي باطني و ظاهري وارد اين سرزمين شود، چون اين سرزمين پاكي‌ها را مي‌پذيرد، بنابراين از تمامي ناپاكي‌ها بايد دور و تمرين كرد تا با آمادگي بيشتر در اين سفر حضور يافت.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین