عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
قائم مقام رادیو قرآن گفت: مسابقه وبلاگ‌نویسی قرآن، کتاب زندگی با هدف شناخت و آشنایی هرچه بیشتر دوست‌داران قرآن با مفاهیم بلند و آسمانی سوره مبارکه لقمان توسط رادیو قرآن برگزار می‌شود.
عقیق: قائم مقام رادیو قرآن با اشاره به مسابقه وبلاگ‌نویسی قرآن، کتاب زندگی، اظهار کرد: برگزاری این مسابقه وبلاگ‌نویسی در طرح تابستانی رادیو قرآن برای اولین بار است و سعی شده این مسابقه با هدف آشنایی و شناخت بیشتر کاربران با مفاهیم بلند قرآنی به ویژه سوره «لقمان» برگزار کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین هدف این مسابقه نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در قالب وبلاگ‌نویسی بوده است و از آنجا که بسیاری از کاربران علاقمند به این شاخه از فضای مجازی هستند، ما هم تلاش کردیم تا توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را از این شاخه فضای مجازی پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: شناسایی و کشف استعدادهای جوانان از دیگر اهداف این مسابقه وبلاگ‌نویسی است چرا که با شناخت این استعدادها می‌توان آنها را به حوزه نوشتن در حوزه قرآنی و در فضای مجازی تشویق کرد و جریان قرآنی را ایجاد کرد.

آذردشتی اظهار کرد: شرایط شرکت در جشنواره به صورت کامل در سایت رادیو قرآن به نشانی www.radioquran.ir منتشر شده است و ما تلاش کردیم تا هیچگونه محدودیت خاصی را برای کاربران قرار ندهیم. همچنین وبلاگ‌نویسان دینی نیازی نیست که وبلاگ‌ جدیدی را راه‌اندازی کنند بلکه می‌توانند پنج «پست» پایانی وبلاگ‌شان را به موضوع مسابقه اختصاص دهند.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه خواهد بود و با وجود آنکه تبلیغات بسیاری را برای این مسابقه نداشته‌ایم اما شاهد استقبال بسیاری از سوی کاربران هستیم.

قائم مقام رادیو قرآن در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه راه‌اندازی وبلاگ‌های قرآنی به ویژه با موضوع سوره لقمان تا چه اندازه می‌توانند مانع از قبح‌شکنی مفاهیم دینی در فضای مجازی باشد، گفت: همه این جریان‌سازی‌ها به صورت هدفمند از سوی دشمنان در فضای مجازی ایجاد می‌شود و آنها از این فضا و امکانات در راستای اهداف شوم‌شان استفاده می‌کنند و به سخره گرفتن اعتقادات‌مان می‌پردازند.

وی ادامه داد: بسیاری از کاربران هم به صورت ناآگاهانه به انتشار این چنین مسائلی می‌پردازند. به نظر می‌رسد وقتی دشمنان از این فضا به نفع خود استفاده می‌کنند، بر ما هم لازم و ضروری است تا از این ظرفیت در راستای آموزش مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه، به 30 وبلاگ برگزیده، با توجه به رتبه، تندیس مسابقه به همراه هدایای نقدی و فرهنگی ارزشمند، اهدا خواهد شد.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین