عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
سحری‌خوانی در فرهنگسرای بهمن
عقیقویژه‌برنامه «سحری‌خوانی» همزمان با میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) با حضور هنرمندان برتر موسیقی مقامی ایران در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه‌برنامه مناجات‎خوانی با هدف احیا و آشنایی بیشتر مردم با این سنت قدیمی و آداب و رسوم سحری‌خوانی یکشنبه 22 تیر از ساعت 18 تا 21 در سالن سینمای فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

در این برنامه هنرمندان برتر موسیقی مقامی ایران در قالب گروه‌های «یاسین» به سرپرستی سید تاج‌الدین حسینی از سنندج، «سماچ» به سرپرستی عبدالرضا اخلاقی از بوشهر و استاد مصطفی رحیم‌پور سیاه‎کلی از سحری‌خوانان برتر استان گیلان به هنرنمایی خواهند پرداخت.

ایرانی‌ها در سال‌های متمادی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برای بیدار کردن مردم در سحر از افرادی با صدای خوش می‌خواستند با خواندن اشعار مختلف، اذکار و مناجات مردم را از خواب بیدار و به دعا و نیایش دعوت کنند. به این افراد سحری‌خوان گفته می‌شود.

در آئین سحری‌خوانی بعد از اتمام مناجات اول از سازهایی مانند نقاره، دهل و طبل استفاده و این کار تا سه مرتبه توسط نقاره‌نوازان انجام می‌شد. سپس نوبت به قرائت دعای وقت اذان می‌رسید.

علاقه‌مندان به شرکت در برنامه سحری‌خوانی می‌توانند به نشانی تهران، بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، سینما تراس چاپلین مراجعه کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین