عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
هادی کلانتری گفت: موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) در اقدامی ابتکاری نخستین نشریه قرآنی ویژه نابینایان به صورت صوتی ،تصویری و بریل را به این قشر از جامعه ارائه دهد.

عقیق:مسئول غرفه موسسه امام رضا(ع) در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: موسسه امار ضا(ع) در سال 63 به منظور کار تخصصی پیرامون قرآن و بهره‌مندی طلاب از خدمات و پشتیبانی‌های لازم تاسیس شد.

وی بر پایی کتابخانه تخصصی قرآن کریم را یکی از مهمترین فعالیت‌های مرکز خواند وافزود: این موسسه توانسته برای سامان دادن به فعالیت‌های قرآنی اقدام به تاسیس کتابخانه تخصصی ویژه قرآن کریم نماید که در آن کلیه نوشتارهای قرآنی اعم از تفسیر و تک‌نگارهای گردآوری و جهت استفاده پژوهشگران قرآنی آماده شده و بر اساس رده‌بندی کنگره ساماندهی شده که تاکنون بیش از 30هزار جلد کتاب به قرآن پژوهان عرضه گردیده است.

کلانتری گفت: تفاسیرعالمان شیعه و اهل سنت فهرست دائرة‌المعارف‌های قرآنی ،کتاب‌شناسی قرآنی، مباحث ادبی و بلاغی درباره قرآن، اعجاز قرآن و آشنایی با مفسران و قرآن پژوهان در این کتابخانه گرد‌آوری شده است.

مسئول غرفه موسسه امام رضا(ع) به گنجینه قرآن این موسسه اشاره ویاد آورشد: این موسسه باهدف اطلاع رسانی مطلوب به قرآن پژوهان، شناسایی طرح‌های مبتکرانه و ابداعی همچنین حفظ سرمایه ملی اقدام به جمع آوری پایان نامه وپژوهش های قرانی کرده که موفق شده است از این رهگذر، بیش از 15هزار پایان نامه قرآنی در گنجینه نور آماده و به مخاطبان ارائه کند.

کلانتری مرکز بانوان قرآن پژوه را از دیگر بخش‌های موسسه ذکر کرد و با تبیین اهداف شکل‌گیری آن تاکید کرد: این مرکز به منظور بهره مندی از توان با نوان قرآن پژوه و با هدف شناخت و معرفی چهره‌های موفق واستعدادهای درخشان بانوان در زمینه قرآنی، همچنین آشنایی بانوان به کتاب آسمانی توانسته است، اقدام به برگزاری همایش بین المللی قرآن ،بانک اطلاعات بانوان قرآن پژوه و ایجاد سایت اینترنتی بانوان قرآن پژوه کند.

وی در پایان به کتب انتشار یافته از سوی این مرکز اشاره وگفت: این موسسه در زمینه نشر نیز آثار با ارزشی را به جامعه عرضه کرده است «قلب قرآن» نگاهی به فضیلت سوره یس و تفسیر مصباح الهدی آیت‌الله جواد آقا تهرانی در 2جلد، المکاسب المحرمه مرحوم نجم آبادی، کتاب قضا و دهها اثر دیگر را می‌توان نام برد.


منبع:حوزه

211008

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین