عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
انتشارات آرام دل كتاب «خصائص‌الزينبيه» را با محوريت شخصيت حضرت زينب سلام الله عليها در دست انتشار دارد.

عقیق:كتاب «خصائص‌الزينبيه» اثري از زنده‌ياد سيد نورالدين جزايري است كه به زبان عربي نوشته شده است و درباره زندگي و ويژگي‌هاي اخلاقي و شخصيتي حضرت زينب سلام الله عليها است.

سيد نورالدين جزايري مولف اين كتاب، از محققان سرشناس و بزرگان حوزه علميه نجف اشرف است كه در سال 1313 هجري در شوشتر متولد شد و در سال 1384 درگذشت. وي در محضر عالماني چون آيت‌الله سيد ابوالحسن اصفهاني آموزش ديده و آثار مختلفي از خود به جا گذاشته كه «خصائص‌الزينبيه» يكي از مشهورترين آن‌هاست.

كتاب براي اولين بار در سال 1341 هجري شمسي در شهر نجف به چاپ رسيد و ظرف مدت كمي به زبان‌هاي مختلف ترجمه شد. اين كتاب به فارسي نيز ترجمه شده و در حال حاضر ترجمه ديگري از آن براي چاپ توسط انتشارات آرام‌دل، در حال انجام است. اين ترجمه اين روزها در حال انجام است و هنوز به پايان نرسيده است. اين ناشر تلاش دارد اين كتاب را براي ماه محرم سال جاري آماده و منتشر كند.

مطالب اين كتاب، بعد از مقدمه و بخش كوتاهي از زندگاني مولف، از مقطع ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها آغاز مي‌شود و مطالبي را درباره خلقت حضرت فاطمه سلام الله عليها و فرزندانش شامل مي‌شود. كتاب سپس به ولادت حضرت زينب سلام الله عليها، اسامي و كنيه‌هاي وي و شرح و تفسير القاب آن حضرت مي‌پردازد. عصمت حضرت زينب سلام الله عليها، لقب ولي‌الله و امنية‌الله از ديگر مطالبي هستند كه در اين كتاب درباره‌شان توضيح داده شده است.

كتاب ديگري كه انتشارات آرام‌دل در تدارك چاپ آن است، نسخه‌هاي چاپ دوم مجموعه شعر‌ «باران‌ نور» سروده سيد رضا مؤيد از شاعران آييني است. اين كتاب، مجموعه‌اي از اشعار اين شاعر در قالب‌هاي مختلف درباره 14 معصوم را شامل مي‌شود. نسخه‌هاي چاپ اول اين كتاب به پايان رسيده و ناشر در تدارك آماده‌سازي چاپ دوم آن براي عرضه به بازار نشر است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین