عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۹
رییس سابق بعثه مقام معظم رهبری در حرم حضرت رقیه(س) در گفت و گو با عقیق
در معالی السبطین نقل شده که حضرت دختری دارند به نام فاطمه صغیره که در ادامه گفته می شود این دختر المکنا بالرقیه . یعنی نامش فاطمه بوده و کنیه اش رقیه

ثمره سال ها مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری در حرم حضرت رقیه (س) دیدن کراماتی است که نقل هرکدام فرصتی طولانی می طلبد.

حجت الاسلام شیخ محمود شریعت زاده خراسانی اما این روزها از برخی شبهه پراکنی ها درباره دخت سه ساله اباعبدالله (ع) گله مند است و این ها را از عوامل تضعیف تشیع می داند.

در ایام شهادت حضرت رقیه (س) پای سخنان مسئول سابق بعثه رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت رقیه نشستیم.

حجت الاسلام شریعت زاده ضمن اشاره به برخی مسائلی که درباره عدم وجود حضرت رقیه(س) مطرح می شود گفت: درباره اهلبیت(ع) عصمت و طهارت به هیچ وجه بدون اطلاع نباید سخن گفت . همه مسائل در این زمینه باید به صورت علمی و مستدل مطرح شود. اما درمورد وجود مقدس حضرت رقیه(س) روایات فروانی وجود دارد که حضرت اباعبدالله (ع) دختری داشته اند که خردسال هم بوده . حالا اینکه نامش چه بوده اقوال مختلف است .

این روحانی در بیان اسناد وجود حضرت رقیه گفت: مثلا در معالی السبطین نقل شده که حضرت دختری دارند به نام فاطمه صغیره که در ادامه گفته می شود این دختر المکنا بالرقیه . یعنی نامش فاطمه بوده و کنیه اش رقیه . در این زمینه روایات فراوان دیگری هم وجود دارد . حالا شاید برخی آقایان هم نظرات دیگری داشته باشند . اما نباید در این زمینه بزرگ نمایی شود.

حجت الاسلام شریعت زاده با بیان اینکه چند سال پیش مقبره حضرت سکینه دختر امیرالمومنین (ع) کشف شد گفت : طی عملیات عمرانی که چند سال پیش در شهر ذرعای سوریه انجام می شد بیل مکانیکی که در آنجا کار می کرد به سنگی برخورد که هرچه تلاش کردند نتوانستند جلوتر بروند . پس از بررسی متوجه سنگ قبری شدند که رویش نوشته شده بود مقبره سکینه بنت علی ابن ابیطالب(ع) .

حال اینکه غیر از سفینه البحار شیخ عباس قمی در هیچ منبعی نشانی از دختر دیگری غیر از زینب کبری و ام کلثوم برای امیرالمومنین (ع) یافت نمی شود. با این حال بنده اطلاع دارم وقتی خدمت مقام معظم رهبری موضوع اطلاع داده شد ایشان فرمودند آن مکان حفظ شود . و همچنین فرموده بودند چنین مکان هایی چون محل حضور مومنین و کسب معارف الهی است از پایگاه های شیعه است و ایشان کمک فروانی هم برای احداث حرم در آنجا کردند.

حجت الاسلام شریعت زاده ادامه داد: این را به طور مثال عرض کردم که اهمیت موضوع را برسانم . حال روایاتی که در باره حضرت رقیه(ع)  موجود است از حضرت سکینه دختر حضرت علی(ع) بیشتر است.

بنده به چشم خودم در سال هایی در بعثه حضور داشتم کراماتی فراوان  از این بزرگوار دیده ام . حاجات بسیاری از مومنین در آنجا برآورده شده . حتی جوانان زیادی را دیده ام که واسطه این دردانه امام حسین(ع) به درگاه الهی توبه کرده اند. سوال اینجاست که چرا برخی سعی دارند چنین پایگاه هایی را تضعیف  کنند.

این همه عرض ارادت مردم به ایشان و توسلات و عزاداری ها به کدام حکم مسلم اسلام خدشه وارد می کند که عده ای تلاش دارند آن را تضعیف کنند. به نظرم در این گونه مسائل باید بسیار سنجیده و با مطالعه حرف زد .


کدخبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
3
زنده باشي اقاي شريعت زاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
0
زنده باشي اقاي شريعت زاده
رادمنش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
2
السلام علیک یا بنت الحسین(ع)
صادق احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
2
وقتی آقا اعلام کرده اند پایگاه شیعه را حفظ کنید پس چرا بعضی ها هنوز حرف خودشان را می زنند
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
1
لطفا این خبر مرتبط را هم در سایت کار کنید
http://www.jahannews.com/vdch-zni623n-qd.tft2.html
خادم الرقیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
با سلام - من نمیدونم گفتن این حرفها به چه سود آقایان است که بعد هم بیایند و حرفشان را پس بگیرند مانند .... . لطفا در اینگونه مسایل مردم را به سخره نگیرید - با تشکر از سایت خوبتان و سخنان آقای شریعت زاده . یا علی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین