عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام شب 23 ماه رمضان با حضور 700 هزار نفر در صحن جامع رضوی برقرار می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام جلال حسینی در نشست خبری ویژه ماه رمضان در حرم رضوی اظهار کرد: رمضان ماه نزول قرآن است و در این ماه پر برکت برنامه های زیادی برای بهره برداری هر چه بیشتر و بهتر زائران و مجاوران از برکات آن بر گزار می کنیم.

وی رمضان را فرصتی ویژه و اختصاصی برای زمزمه‌های عارفانه عاشقان عنوان کرد و افزود: برنامه های این ماه در قالب نجوا، ادعیه و مناجات خوانی انجام می‌شود، که مهم‌ترین آن قرائت مناجات سحر بوده که از ساعت یک بامداد در رواق امام خمینی(ره) و با حضور محمود کریمی، احمد واعظی، مهدی میرداماد و عباس حیدرزاده برگزار می‌شود و اگر جمعیت آن زیاد بود مراسم را به صحن جامع رضوی منتقل می‌کنیم.

حسینی عنوان کرد: کتاب "حضرت علی ابن‌ موسی‌الرضا(ع) و رمضان" برای نخستین بار توسط این مجموعه چاپ شده و در ایام ماه مبارک رمضان در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌گیرد.

برگزاری 30 جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در صحن جامع رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه رمضان 30 جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در صحن جامع رضوی و همچنین 4 جلسه تفسیر موضوعی قرآن در این ایام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تدارک دیدن 12 جلسه ترتیل قرآن به صورت روزانه و پخش زنده از شش شبکه رادیویی و تلویزیونی برای عموم مردم ابراز کرد: سه مورد از این جلسات دارای مخاطبان گسترده ‌تری بوده و پس از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره)، قبل از نماز ظهر برگزار می شود.

وی به برگزاری جلسات ترتیل ویژه نوجوانان اشاره کرده و گفت:30 محفل انس با قرآن هم به صورت روزانه با حضور قاریان مصری، سوری و عربی در کنار 170 قاری داخلی برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این آستان مقدس به عنوان عالی‌ترین پایگاه تشیع در پی معرفی شاخص‌ترین الگوهای اسلامی است افزود: جلسات تبیین معارف، برگزاری 500 جلسه بیان احکام عمومی، 200 برنامه احکام خواهران با موضوعات اخلاق در قرآن و سبک زندگی قرآنی را با حضور مبلغان و اساتید برجسته همچون حجت اسلام قرائتی، میرباقری، ماندگاری، طباطبایی و فرزانه از دیگر برنامه‌ها است.

ویژه برنامه ترتیل خواهران در دارالقرآن

حسینی ضمن اشاره به ویژه برنامه ترتیل خواهران در دارالقرآن به بزرگترین محفل انس با قرآن در جهان اسلام اشاره کرده و افزود:این محفل آسمانی شب 23 ماه رمضان با حضور 700 هزار نفر در صحن جامع رضوی برقرار می‌شود.

وی تأکید کرد: ماه رمضان بهترین فرصت در این رابطه بوده که در قالب طرح گفتمان دینی 180 گفتمان را در موضوعات فقه، اخلاق، اعتقادات، سنت و سیره و قرآن کریم برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در این ایام 240 جلسه قرائت زیارت امین‌الله انجام می‌شود، افزود: 950 جلسه حلقه معرفت با 25 حلقه روزانه ویژه برادران و شش حلقه ویژه خواهران هم از دیگر برنامه هایی است که برگزار می‌شود.

برگزاری باشکوه ترین محافل معنوی احیاء شب های قدر در جهان اسلام در بارگاه منور رضوی

وی به مراسم لیالی قدر در حرم مطهر رضوی اشاره کرده و گفت: باشکوه ترین محافل معنوی احیاء شب های قدر در جهان اسلام در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود، این مراسم راس ساعت 21 آغاز و تا ساعت یک بامداد ادامه می‌یابد.

حسینی تصریح کرد: در شب 19 ماه رمضان ابراهیم قانع و وحیدزاده دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند و حجت‌الاسلام مومن برنامه احیا را اجرا می‌کند همچنین در شب 21 ماه رمضان مهدی سروری و رضا نبوی دعای جوشن کبیر و حجت‌الاسلام حسین رفیعی مراسم قرآن به سر را اجرا می‌کنند.

وی به احیای شب 23 ماه رمضان اشاره کرده و عنوان کرد: در این شب مهدی میرداماد دعای جوشن کبیر را قرائت و حجت‌الاسلام مهدی میر باقری مراسم احیا را اجرا می‌کند.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای زیارتی با معرفت، اثرگذار و آرامبخش از دیگر رسالت‌های ماست و ارائه خدمات به کاروان‌های زیارتی دانش آموزی و دانشجویی و صنفی را هم به صورت شبانه روزی در رواق دارالهدایه داریم، همچنین برای برنامه‌های آموزشی ویژه این کاروان‌ها از جمله دیگر برنامه‌ها است.

رونمایی از نرم افزارهای قرآنی کلید سعادت

حسینی گفت: در ماه مبارک رمضان از نرم افزارهای قرآنی کلید سعادت به نشانی www.razavi.aq.ir رونمایی می‌شود و تمام جلسات تحت پوشش نمایشگرهای این سایت هستند.

حسینی با بیان اینکه روزه دار واقعی باید فکرش، قلبش و زبانش در حالت معنوی باشد، افزود: در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری به نقش محوری حرم مطهر رضوی به مسائل سیاسی جهان اسلام می‌پردازیم و با عنایت به حضور زائران در فصل گرما سلسله نشست‌هایی با موضوعات جریان تکفیری، فتنه، وحدت مسلمانان و غیره با حضور اساتید برجسته تحت عنوان کلی "جهان اسلام در عصر حاضر در سایه سیره معصومین(ع)" برگزار می‌شود.

گفتنی است در حاشیه این نشست خبری کتاب "جهان اسلام در سایه سیره معصومین" مختص زائران عرب زبان که توسط آیت‌الله کعبی و علامه کورانی جمع‌آوری شده رونمایی شد.

 

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین