عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار جلد اول معجم موضوعات و مفاهیم قرآن به زبان اردو خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام عیسی عیسی‌زاده امروز با اشاره به گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی اظهار کرد: فرهنگ موضوعی قرآن کریم در این گروه تدوین می‌شود و همچنین تالیف معجم‌ها و فرهنگ‌نامه‌های موضوعی تخصصی از معارف و آموزه‌های قرآنی در این گروه در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه طرح‌های پژوهشی در زمینه اصول و روش‌های جدید معجم‌نگاری قرآنی را مطالعه، تحقیق و اجرا می‌کند.

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: فرهنگ قرآن کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآنی است که در 33 جلد مشتمل بر 3 هزار مدخل اصلی و مشتمل بر 60 هزار عنوان فرعی است که برای دسترسی آسان مخاطبان به اطلاعات قرآنی تدوین شده است.

وی با اشاره به پروژه فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن گفت: فرهنگ‌نامه تحلیلی واژگان مشابه در قرآن به عنوان کلان پروژه در دستور کار است و جلد نخست آن پس از تصویب نهایی پژوهشگاه به واحد نشر فرستاده شده است.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: جلد دوم پروژه فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن در حال ارزیابی و آماده‌سازی است و کل این مجموعه به حدود هفت تا هشت جلد می‌رسد.

وی یادآور شد: فرهنگ‌نامه سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) از پروژه‌های دیگر است که طرح اولیه آن تصویب شده و اکنون در حال تصویب محورهای اصلی این فرهنگ‌نامه هستیم و مرحله اجرایی این پروژه پس از تایید نهایی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شروع می‌شود.

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه ترجمه اردویی فرهنگ 33 جلدی قرآن کریم از فعالیت‌های دیگر در دست اقدام است، گفت: جلد اول این مجموعه با عنوان معجم موضوعات و مفاهیم قرآن به زبان اردو در این اواخر چاپ شده و جلد دوم این کتاب در حال نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه فرهنگ قرآن سال 88 به عنوان کتاب سال جمهوری معرفی شد و 33 جلد است و اکنون این پروژه به زبان اردو در حال ترجمه است.

عیسی‌زاده یادآور شد: جلد اول و دوم ترجمه عربی فرهنگ قرآن چاپ شده و جلد سوم آن در حال چاپ است.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین