عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
باید به‌خاطر بی‌اعتنایی نسبت به قرآن از آن عذرخواهی کنیم
رییس ستاد اقامه نماز ضمن توصیه به ائمه جماعات برای توجه بیشتر به قرآن، گفت: باید به خاطر کوتاهی و بی اعتنایی نسبت به قرآن از آن، عذرخواهی و اشتباهاتمان را جبران کنیم.
عقیقحجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در گردهمایی جمعی از ائمه جماعات تهران با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان بر اهمیت توجه به قرآن در این ماه تاکید کرد و افزود: قرآن از ما شکایت خواهد کرد که شما نسبت به من کوتاهی کرد‌ید.

وی همچنین از کم رونق بودن جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه در تهران انتقاد کرد و گفت: ما به قرآن بی اعتنایی کرده ایم و روحانیون ما به قرآن کمتر از کتاب‌های فقهی توجه می کنند.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه ادبیات سخنرانی‌هایمان از روز اول منحرف شده است، گفت: ما در تعلیمات دینی خود از عرفان سخن می‌گوییم اما به قرآن بی توجه هستیم. باید از قرآن عذرخواهی و اشتباه و ضغفمان را جبران کنیم.

حجت‌الاسلام قرائتی با ابراز تاسف نسبت به کم بودن تعداد مفسران قرآن در کشور به سخنان علامه طباطبایی درباره تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: علامه معتقد است که تفسیر قرآن باید هر دو سال یک بار تغییر کند و به روز شود.

باید برای آیات قرآن مصادیق روز پیدا کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید برای آیات قرآن مصادیق روز پیدا کنیم، اضافه کرد: اگر امام جماعت بیشتر از مردم مطالعه نداشته باشند و حرف تازه ای به نمازگزاران یاد ندهد، نباید انتظار داشته باشد که جوان ها به مسجد بیایند.

این مفسر قرآن کریم همچنین با اشاره به برخی از آداب مسجد از بی‌عدالتی برخی مساجد نسبت به جایگاه مردان و زنان انتقاد کرد و با بیان اینکه نباید غیر از موقع اذان صدای مسجد را بلند کنیم،گفت: ممکن است این کار موجب رنجش همسایگان شود، ائمه جماعات باید رعایت حال نمازگزاران را بکنند زیرا اسلام مردم را آزاد گذاشته است که حتی در بین نماز جماعت، نماز را فرادی ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از  مبلغین و ائمه جماعات درخواست کرد از بیان خواب در منابر اجتناب کنند و احادیث را با آیات قرآن تطبیق دهند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید قرآن محور مواعظ در مساجد باشد، اظهار کرد: حتی اگر می خواهیم درباره سیاست هم حرف بزنیم باید از آیات قرآن استفاده کنیم.

ائمه جماعت بدنه سخنرانی خود را بنابر آیات قرآن انتخاب کنند

قرائتی ابراز امیدواری کرد امسال تحول جدی در توجه به قرآن ایجاد شود و ائمه جماعات پیش رو در این نهضت باشند زیرا قرآن هر حرفش یک پیام دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان ضمن توصیه ائمه جماعات به اینکه بدنه سخنرانی خود را بنابر آیات قرآن انتخاب کنند، گفت: برای اینکه یک تفسیر مفید برای مردم بگوییم باید بدون پرداختن به احتمالات و اقوال مختلف با ذکر شان نزول آیات درباره موضوعات مختلف چند دقیقه ای را برای مردم صحبت کنیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین