عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور از اتمام چندين طرح از اقدمات ستاد بازسازي در ايام شعبانيه خبر داد.

عقیق:حسن پلارك با اشاره به نصب ۱۴۴ كتيبه حرم مطهر امامين جوادين (ع) گفت: همزمان با اعياد شعبانيه ۱۴۴ كتيبه ميناكاري شده ضريح امامين جوادين (ع) كه در اثر مرور زمان از بين رفته بود و به همت هنرمندان اصفهاني در طول سه سال گذشته ساخته شده بود بر مضجع شريف نصب شد.
وي افزود: از ديگر تلاشهاي به ثمر رسيده در اين ايام روپوش نفيس و ارزشمند مرقد مطهر ابا عبدالله الحسين (ع) است كه بر قبر شريف آن حضرت گسترده شد.
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با اشاره به تلاش هنرمندان يزدي در ساخت
۸ پنجره حرم و صحن حرم مطهر امامين عسكريين (ع) گفت: اين پنجره‌ها در مدت كوتاه شش ماه گذشته ساخته شده و به همراه ۴ روپوش ترمه زردوزي شده مرقدهاي مطهر امام هادي (ع)، امام حسن عسكري (ع)، نرگس خاتون (س) و حكيمه خاتون (س) در يزد رونمايي شد.
وي خاطرنشان ساخت: همچنين گروه گل آراي ستاد بازسازي با
۸۰ هزار شاخه گل اهدايي متبرعين عزيز كليه حرمهاي مطهر ائمه معصوم عليهم السلام در عراق را آذين بست.
پلارك با بيان اينكه در بعضي طرحها در اين ايام پيشرفت خوبي داشتيم گفت: استادكاران ايراني كه از سال گذشته عمليات ساخت و نصب خشتهاي ايوان باب المراد در حرم مطهر امامين كاظمين را در كارگاهي واقع در كاظمين آغاز كرده بودند كار نصب بخش نماي بيروني را به اتمام رساندند.
او در پايان يادآور شد: ايوان باب المراد با
۱۰ متر ارتفاع و ۸ متر دهنه ورودي داراي ۳ كتيبه عهد ناصري به همراه يك گره طاقي و ۴ قوسي در سر درب ورودي است كه مجموعاً ۶۰۰۰ خشت را شامل مي‌شود. و تك تك اين خشتها به صورت جداگانه ساخته مي‌شود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین