عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مداحی حاج سعید حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا
امام زمان وقتی تشریف بیاورند عقول انسان ها هزار مرتبه رشد می کند و پیشرفت های علمی اتفاق می افتد چون انسان های محب دور ایشان هستند و از مسیر آنها خدا به بقیه کرامت می دهد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی طبق روال گذشته در حسینیه فاطمه الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام حسینی نیشابوری و مداحی حاج سعید حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری را بخوانید؛

_ در مناجات شعبانیه می خوانیم؛ الهی اگر من را در آتش جهنم بیندازی، همان جا داد می زنم و می گویم کسی که من را در آتش انداخت محبوب من است. عیبی ندارد هر چه از دوست رسد نیکوست.

_ خدایا من هیچ قدرتی ندارم. من توانی ندارم که خودم را بتوانم از معصیت و گناه نجات دهم. تو باید به من توان بدهی. خدایا اگر می خواهی به من چیزی بده که بیدار شوم، آن وقت بتوانم بندگی تو را بکنم، بتوانم در فضای عبودیت پیشرفت کنم و آن محبت تو است که گنج است. این ها نکاتی از مناجات شعبانیه می باشد.

_ محبت خدا وقتی می آید ظرفی به نام قلب می خواهیم و دلی می خواهیم که آمادگی آن را داشته باشد. حب یعنی برائت جستن از غیر محبوب که وقتی آمد اخلاق هر چه که باشد خالی می شود. هر ذکری بگویی که به غیر خدا اشاره داشته باشد ظلمت است.

_ حضرت صادق در حدیثی نقل می کنند این ها نشانه های محب است که خالص ترین مردم، محب است. و کسی که ادعای محب بودن می کند راستگو و صادق ترین مردم است. اگر کسی به درجه محبین برسد آن وقت به درجه ای رسیده است که حتی اگر بخواهند از او که گناه کند باز نمی کند. و از همه بیشتر به عهدش عمل می کند و این ها همه از محبت می آید. آدم ها از هم نشینی با این شخص کیف می کنند، ملائکه هم به این آدم مباهات می کنند مخصوصاً زمانی که با خدا مناجات و راز و نیاز می کنند. ملائکه و فرشتگان به دیدن محب افتخار می کنند.

_امام زمان وقتی تشریف بیاورند عقول انسان ها هزار مرتبه رشد می کند و پیشرفت های علمی اتفاق می افتد چون انسان های محب دور ایشان هستند و از مسیر آنها خدا به بقیه کرامت می دهد. حتی وقتی بقیه از خدا چیزی را می خواهند، خدا از مسیر محبین به آنها عطا می کند و بلا به خاطر محبین رفع می شود. اگر مردم بدانند که شأن و مقام و جایگاه یک محب نزد خدا چیست، خاک پاهایش را سرمه چشم می کنند و از آن طریق نزدیک خدا می شوند.

_ حضرت امیرالمؤمنین می فرمایند که پاکیزه ترین چیزها در عالمی که در آنجا بهشتیان هستند حب الله و حب اهل بیت می باشد. باید انسان از ابتدا این راه را برود و با خدا مناجات کند و اگر کسی را دوست دارد در این مسیر باشد که این حب آن را به الله برساند. خداوند می فرماید که اگر می خواهی کسی را دوست داشته باشی چیزی را نمی خواهم مگر محبت و دوست داشتن اهل بیت. از مسیر دوست داشتن اهل بیت می توان پله پله به حب الله  برسیم.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجمع زینبیون اهل بیت اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
حضرت رقیه(س)-مدح


او سفیر نهضت کرب و بلاست

پنجه های کوچکش مشکل گشاست

ناز او را عمه جانش می خرد

خندۀ او از حسین دل می برد

طفل اما بر بزرگی فاطمه ست

پارۀ قلب حسین فاطمه ست

طفل اما مثل زینب شیر بود

گرچه کودک بود اما پیر بود

یک سه ساله دختر اما عالمه

صورتش سیب دو نیم فاطمه

طفل اما نور چشمان حسین

ذکر لالاییش قرآن حسین

طفل اما کوه رنج و درد بود

دختری کوچک ولیکن مرد بود

آسمان مبهوت طنازی اوست

حضرت عباس همبازی اوست

دست زینب شانه بر مویش زده

شاه عالم بوسه بر رویش زده

درد عالم را مداوا می کند

با نگاهش کار عیسی می کند !

ماورای درک و عقل این و آن

عمه ی با غیرت صاحب زمان

من فدای نام دلجویش شوم

کاش روزی زائر کویش شوم...


میلاد دردانه اباعبدالله حضرت رقیه(س) برشما مبارک

******

مجمع زینبیون اهل بیت اهواز

بیت آیت الله موسوی

zeynabiyooneahlebeyt.blogfa.com
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین