عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
روایتی از زندگی، اندیشه و خاطرات فقیه محقق آیت الله میرزا هاشم آملی به رشته تحریر درآمد.
عقیقغلامحسین حیدری، مدیر اجرایی نشر معارف با اعلام خبر انتشار کتاب "گوهر گمشده" گفت: سبک زندگی علما به عنوان اینکه تجسم عینی آموزه های اسلامی در دوره کنونی هستند، برای همگان بخصوص نسل جوان قابل استفاده و بهره برداری است.
وی با بیان اینکه تدوین این کتاب با مراجعه به بیش از 300 کتاب تاریخ شفاهی و خاطرات شخصیت ها صورت گرفته، ادامه داد: "گوهر گمشده" از پنج بخش با عناوین زندگینامه علمی و سیاسی آیت الله آملی، آیت الله آملی از نگاه فرزندان، آیت الله آملی از نگاه شاگردان و صاحب نظران، زندگی، خاطرات، اندیشه و سلوک آیت الله آملی و گزیده ای از پیام های تسلیت تشکیل شده است.
حیدری تصریح کرد: در معرفی این شخصیت نویسنده می نویسد: یکی از برجستگی های مرحوم آیت الله آملی فعالیت های سیاسی معظم له در کنار تحقیق و تدریس به شمار می آید که متاسفانه باید گفت خیلی از دوستان هم از این موضوع یا کم اطلاع و یا اینکه بی اطلاع هستند. در قضیه مقابله با مراجع عظام با مساله تصویب نامه انجمن های ایالتی و ولایتی، مرحوم آیت الله آملی یکی از مراجعی بود که شجاعانه از اقدامات شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) پشتیبانی نموده و در جلسات مشورتی که درباره اوضاع با شرکت حضرت امام (ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی، مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم سید محمد موسوی(محقق داماد)، مرحوم آیت الله سید احمد زنجانی، مرحوم آیت الله لنگرودی و ... تشکیل می شد، شرکت می جست."
به گفته وی در بخش چهارم این کتاب بیش از 57 روایت از زندگی، خاطرات، اندیشه و سلوک آیت الله العظطمی آملی به رشته تحریر در آمده است که خواننده را با ویژگی های شخصیتی وی آشنا می کند.
حیدری یادآور شد: "گوهر گمشده" در 192 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه نسخه و بهای 4 هزار و 800 تومان به تازگی از سوی نشر معارف به چاپ رسیده است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین