عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

بامداحی کربلایی مهدی خیامیان برگزار شد
در این جلسه خانواده مرحوم صغیر اصفهانی حضور داشتند که در پایان جلسه نوه بزرگوار این شاعر بزرگ جهان تشیع(شیخ علی صغیرا) ابیاتی از مرحوم استاد محمد حسین صغیر اصفهانی را خواند.

عقیق اصفهان : مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام  با سخنرانی حجت الاسلام  میثم ریاحی(معاونت فرهنگی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان) در هیئت راس الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق از اصفهان در این مراسم کربلایی مهدی خیامیان شاعر و مداح اهلبیت(علیهم السلام) مداحی و مولودی خوانی کرد.

در این جلسه خانواده مرحوم صغیر اصفهانی حضور داشتند که در پایان جلسه نوه بزرگوار این شاعر بزرگ جهان تشیع(شیخ علی صغیرا) ابیاتی از مرحوم استاد محمد حسین صغیر اصفهانی را خواند.

 هیئت حرم رأس الرضا(علیه السلام)یکشنبه های هر هفته در کنار بقعه مبارک راس الرضا (ع) و بر سر مزار مرحوم صغیراصفهانی اقدام به برگزاری مراسم زیارت عاشورا ودر مناسبتهای مختلف(مولودی وعزاداری)می نماید.

امام زاده رأس الرّضا علیه السلام، که مشهور به سَرِ شاه رضا مى‏باشد و محلّ آن در حاشیه جنوب شرقى فلکه قدس (طوقچى) در نزدیکى بقعه و مزار صاحب بن عبّاد، قرار گرفته است. مشهور است که، سَرِ مقدّس امام زاده بزرگوارى که در شهرِ شهرضا (قمشه) مدفون مى باشند و به نام شاهرضا سلام الله علیه خوانده مى‏شوند، به اصفهان آورده شده و در این محل دفن گردیده است.

بقعه سر شاه رضا، ساختمان قدیمى داشت، تا آن که شاعر نامدار ایران و اصفهان، مرحوم محمّد حسین صغیر اصفهانى، متوفّاى 1390 قمرى، از دنیا رفت و جنازه او را در جوار سَرِ مقدّس شاهرضا دفن نمودند و به همین جهت، اداره أوقاف اصفهان، بقعه و مزار مذکور را تجدید بنا نمود و حرم و بقعه و گنبد جالبى تأسیس کرد، که به صورت فعلى در آمده است، که مشتمل بر یک حرم هشت تَرکى، با یک گنبد براى سَرِ شاه رضا و یک سالن براى آرامگاه مرحوم صغیر، مى‏باشد.

صوت مداحی

بخش اول

 

دریافت

بخش دوم


دریافت

بخش سوم


دریافت

بخش چهارم

 

دریافت

بخش پنجم


دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
0
0
خواهشن این شعر و سبک های مداحی را چند روز قبل از مراسم بزارید الان جمعه نیمه شعبانه و شما هنوز سبک های مولودی امام زمان رو نزاشتید . با تشکر از سایت خوبتون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین