عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در تبریز برپا می شود.

عقیق: علی‌اکبر صفی‌پور  اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم، کارکرد نهادهای فرهنگی و قرآنی و فعالیتهای انجام شده در این عرصه را در بوته سنجش قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزه‌های این کتاب عظیم درواقع سمت و سو دهنده به کلیه فعالیتها و تعالی‌بخش جامعه است، رسالت سنگینی بر عهده‌ی متولیان امر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد.

صفی‌پورگفت: تعمیق باورهای دینی در میان اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و نمایشگاه قرآن کریم با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند فرصت مناسبی را برای ارائه‌ی تازه‌های نشر در حوزه‌ی علوم قرآنی و بسط فرهنگ قرآنی ایجاد نماید.

وی با اشاره به اینکه رمضان بهار قرآن و فرصتی برای تمرین بندگی خداوند است، از نویسندگان، ناشران و هنرمندانی که در عرصه‌ی علوم قرآنی به فعالیت می‌پردازند دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ی آثار خود، بر رونق نمایشگاه قرآن کریم بیافزایند.

براساس این گزارش نمایشگاه قران کریم با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیتهای قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیتهای قرآنی برگزار می‌شود.

کمک به هم‌افزایی سازمانها و موسسات نقش‌آفرین در فعالیت‌های قرآنی و کمک به گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است.

گفتنی است نمایشگاه قرآن کریم نهم تا نوزدهم تیرماه مصادف با دوم تا دوازدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 16 الی 20 در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌شود .

 


منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین