عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج حسین سیب سرخی و کربلایی حسین طاهری در روضه العباس
بهشتی که حضرت آدم از آن رانده شد آن بهشتی نبود که خداوند در قرآن وعده داده است. در قرآن وعده بهشت خلود داده شده است.بهشت خلود بهشتی است که جاودان است ولی در جهنم این طور نیست.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی روضه العباس با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عمادی برگزار شد.

در این مراسم حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج حسین سیب سرخی و کربلایی حسین طاهری مداحی کردند.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عمادی در حسینیه جوانان حسینی؛

*وقتی از حضرت علی(ع) می پرسند که نظرتان راجع به پیغمبر(ص) چیست و تناسبتان با ایشان چطور است؟ می فرماید که من برده ای از برده های اویم یا به عبارتی بنده ای از بندگان اویم. یعنی وقتی تکبر را در خودش کشت تمام صفات رزیله  کشته می شود. اگر کسی توان این را پیدا کند که تکبر را در خود بشکند خیلی خوب است. اولین خطایی که در عالم امکان رخ داد منشأ آن تکبر بود. شیطان تکبر کرد. حتی در جریان هابیل و قابیل حسادت پیش آمد و حتی وقتی در این صفت هم دقیق می شویم منشأ آن کبر است.

*سه چیزی است که امام معصوم می فرماید تباهت می کند، کبر که خود ابلیس است،حسادت و حرص می باشد. ابلیس قسم خورد که اگر کسی از این شجره بخورد ماندگار در جوار حضرت حق می شود. حضرت آدم حرص این که در جوار خدا بماند را داشت و از این شجره خورد در صورتی که خدا امر کرده بود که نباید خورده شود. این اولین دروغ عالم بود که حضرت آدم باور کرده بود.حسد و حرص هم به کبر برمی گردد. روایتی از مولا است که می فرماید شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفس غلبه کند.

*بهشتی  که حضرت آدم از آن رانده شد آن بهشتی نبود که خداوند در قرآن وعده داده است. در قرآن وعده بهشت خلود داده شده است.بهشت خلود بهشتی است که جاودان است ولی در جهنم این طور نیست.

*مالک اشتر به واسطه آن که غلبه کرد بر هوای نفس خود در مقابل جسارتی که به ایشان شد، مالک اشتر شد.

*ریشه هوای نفس تکبر است.اگر کمی خود را بشکنی در این عالم کسی نمی تواند تو را بشکند. وقتی نماز می خوانیم می گویند که سجده کنیم. امیرالمؤمنین می فرمایند که عده ای از فرشتگان هستند که همیشه در حال سجود هستند. سجده بالاترین عبادات است. سجده نهایت تواضع و خضوع است. اولیای الهی مکرر این  کار را می کردند.

*شب عاشورا همه مناجات می کردند. عده ای از سربازان دشمن دیدند که یک کسی نیمه های شب سر بر خاک نهاده و مناجات می کند. آنها فهمیدند که تبلیغات سوء بوده و حر به سمت ابی عبدالله  برای کمک آمدند.

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین