عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
کتاب"پرسش و پاسخ" متن کامل پاسخهای مقام معظّم رهبری به پرسشهای دانشجویان به‌مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان با۳۰ درصد تخفیف خرید اینترنتی از تاریخ ۱۷ خرداد الی ۲۳ خرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی عرضه می‌شود.
عقیق کتاب پرسش و پاسخ در بهار ۹۳ با ۵۰۰۰ نسخه تولید و وارد بازار نشر گردیده است. این کتاب متن کامل پاسخهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) به پرسش‌های دانشجویان در ۹ دیدار (طی سال‌های۱۳۸۲-۱۳۷۷) است، که در ۵۲۸ صفحه توسط توسط انتشارات انقلاب اسلامی و به‌کوشش علیرضا مختارپور قهرودی گردآوری و تدوین شده است.

کتاب حاضر گزارش کامل پرسشهای دانشجویان و پاسخهای مقام معظّم رهبری در ۹ جلسه است که به ترتیب زمانی به شرح زیر در این کتاب منتشر شده است:

۱. در ديدار جمعي از جوانان به مناسبت هفته‌ي جوان (۱۳۷۷/۰۲/۰۷)
۲. در ديدار دانشجويان دانشگاه تهران (۱۳۷۷/۰۲/۲۲)
۳. جلسه‌ى پرسش و پاسخ در دانشگاه تربيت مدرّس (۱۳۷۷/۰۶/۱۲)
۴. ديدار با جمعی از جوانان (۱۳۷۷/۱۱/۱۳)
۵. جلسه‌ى پرسش و پاسخ سردبيران و نويسندگان نشريات دانشجويی کشور (۱۳۷۷/۱۲/۰۴)

۶. ديدار دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف (۱۳۷۸/۰۹/۰۱)
۷. در ديدار دانشجويان دانشگاه اميركبير۱ (۱۳۷۹/۱۲/۰۹)
۸. در ديدار دانشجويان دانشگاه اميركبير۲ (۱۳۷۹/۱۲/۲۲)
۹. در دیدار دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (۱۳۸۲/۰۲/۲۲)

پرسش و پاسخ | فرازی از کتاب

طبيعيترين خصوصيات و رفتارهاي مورد انتظار از جوانان امروز.
آقاى خامنه‏اى شما بفرمائيد، طبيعى‏ترين رفتارى را كه از نسل جوان امروزى ميشود انتظار داشت كدام است و يا بهتر بگويم جنابعالى چه خصوصياتى را براى نسل جوان امروزى قبول داريد؟ متشكّرم.

آنچه كه ما امروز از جوان انتظار داريم، همان چيزى است عيناً كه در روز اوّل انقلاب و قبل از انقلاب از جوان انتظار داشتيم. ما از جوان ميخواهيم كه در عين پاكى و پارسایی و تقوا و دين، بانشاط باشد، پرشور باشد، اهل ابتكار باشد، خلّاق باشد، كار كند، از تنبلى و بيكارگى بپرهيزد، تقوا را براى خودش شعار قرار بدهد، واقعاً دنبال تقوا باشد ـ تقوا، همان معناى پرهيزگارى كه در فارسى معنا ميكنند، معناى خوبى است، من راجع به آن يك شرحى هم يك وقتى، به نظرم در خطبه‏ها گفته‏ام ـ خويشتن‏دار باشد، از اين نيروى عظيمى كه اسمش جوانى است، حقيقتاً استفاده كند در راه تكامل خودش، رشد خودش و خدمت به كشورش، به خانواده‏اش، به محيطش. ما از جوان اين انتظار را داريم.

هر وقت هم يك اقتضایی دارد. وقتى كه در كشور جنگ هست از جوان يك انتظار هست؛ وقتى كه در كشور دوره‏ى ساختن و سازندگى و تلاش است، يك انتظار هست، آن وقتى كه ميدان علم و پيشرفت علمى و تحقيق است و نياز كشور به اين طرف است، از جوان اين انتظار هست؛ و درست هم اين است كه بگوئيم از هر جوانى به اقتضاى استعدادش، به اقتضاى شغلش، به اقتضاى خواستها و پسندهایش، انتظاراتى وجود دارد كه مجموع اين انتظارات، حركت عظيم ملّى ما را در واقع شكل ميدهد و موتورى است براى حركت كشور. جوانها حقيقتاً به يك معنا، موتور محرّكه‏ى كشور هستند، هم در امروزشان كه جوانند، هم در فرداشان كه مردان و زنان و مديران و كارگزاران كشور خواهند بود. هر كدام در هر جا كه هستند با پاكى و پارسایی و ديندارى و تقوا و...، اين نيروى عظيم جوانى را به كار بگيرند. البتّه، گاهى اوقات هست كه تقوا يك اقتضایی را دارد. مثلاً فرض بفرمائيد ما در مورد خانمها، حجاب را مظهر تقوا ميدانيم، حجاب و آن حفاظ زنانه كه در واقع احترام به زن است

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ تهیه این اثر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR مراجعه کنند. 

منبع:جهان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین