عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
استاد حوزه و دانشگاه
به جز وحی، ولی فقیه نیز حرکت الهی را تداوم می بخشد. اگر از ولایت فاصله بگیریم در دام طاغوت و شیاطین خواهیم افتاد و در این صورت، انحطاط ما حتمی خواهد بود.
عقیقحجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد قائم مقامی، از اساتید حوزه تهران با تأکید بر اینکه ولایت، نظریه الهی و جامعی است، گفت: ولایت، عصاره نگاه شیعه در برابر دشمنان می باشد و برای همگان پاسخ دارد.

وی ادامه داد: ولایت کارکردهای بسیاری دارد مهمترین آنها، ادامه حرکت انبیاء و اولیای الهی در شئون مختلف فرهنگی، عقیدتی و سیاسی است.

این استاد حوزه اشاره به اینکه با ولایت، نبوت تفسیر خواهد شد، گفت: ولی امر در مقام اجرا، ادامه دهنده حرکت پیامبر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قائم مقامی، ولایت را در تمام شئون استمرار حرکت انبیاء خواند و خاطرنشان کرد: به جز وحی، ولی فقیه نیز حرکت الهی را تداوم می بخشد. اگر از ولایت فاصله بگیریم در دام طاغوت و شیاطین خواهیم افتاد و در این صورت، انحطاط ما حتمی خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی، نقطه عطف و سخن تازه اسلام در جهان بود، اظهار داشت: بی شک در معرض این سئوال هستیم چه سخن تازه ای دارید؟ بنابراین باید برای پاسخ گویی به این سئوالات، اهتمام ورزیم و آمادگی تمام داشته باشیم.

 پژوهشگر و نویسنده حوزه مهدویت و ولایت فقیه گفت: سخن اصلی و تازه ما، ولایت است بنابراین بیش از هر موضوعی باید بر این مورد، اشراف تام و تمامی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه البته، غربی ها به خدا و نبی اعتقاد دارند، هرچند فیلترهای مسومی برای آشنایی دیگران با این آموزه‌های دینی قرار داده اند، گفت: آنچنان باید جدی و دقیق و منطقی معنا و گستره ولایت الهی را روشن و تبیین کنیم که هیچ کس در دنیا نتواند بر ما خرده بگیرد.

حجت‌الاسلام قائم مقامی با اشاره به اینکه جبهه مقابل در حال برنامه ریزی و فعالیت وسیع علیه اسلام و انقلاب است، بیان کرد: الحمدالله یکی از مراکز تشیع در جهان یعنی عراق آزاد شد، و ان شاءلله سایر مراکز شیعی و اسلامی نیز آزاد خواهد گشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد به لطف خداوند متعال و ظهور انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جهانی بدون سلطه آمریکا، اسرائیل، سعودی ها و تکفیری ها باشیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین