عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
بافنده 85 ساله ایرانی به مناسبت سالروز میلاد امام حسین(ع) فرش دستباف بسیار زیبا و پر از نقش و نگاری به قیمت یک میلیون دلار را به آستان مقدس حرم امام حسین(ع) هدیه کرده است.
عقیقآستان مقدس حرم مطهر امام حسین(ع) قالی دستباف اهدایی هنرمند ایرانی را که در فضایی معنوی و با دقت بسیار بالا بافته شده است را در معرض دید زائران حرم مطهر قرار داد.

«یدالله صفدرزاده حقیقی» بافنده 85 ساله ایرانی به مناسبت سالروز میلاد امام حسین(ع) فرش دستباف بسیار زیبا و پر از نقش و نگاری به قیمت یک میلیون دلار را به آستان مقدس حرم امام حسین(ع) هدیه کرده است.

این هنرمند ارزشمند کشورمان با بیان اینکه ایده و کارمان در بافتن این قالی از عشق ما به امام حسین(ع) الهام گرفته است افزود: مدت بافت این فرش که به صورت دستی انجام گرفت 8 سال طول کشیده است.

صفدرزاده حقیقی اظهار کرده است: اندازه قالی 3.5 در 3.15 متر می‌باشد که نخ‌های بکار رفته در بافت قالی از حریر و پشم گرفته شده و رنگ‌رزی این نخ‌ها با رنگ‌های طبیعی انجام گرفته که نسبت به تغییرات محیطی ثابت می‌باشند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه قیمت این فرش به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد تأکید کرد که کار بافت 25 سال پیش به انجام رسیده ولی ما منتظر سقوط دیکتاتوری صدام حسین بودیم که این قالی را به حرم مطهر امام حسین(ع) هدیه کنیم.

................


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین