عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
به مناسبت سالروز میلاد علمدار کربلا، کنگره جهانی ابوالفضل العباس(ع) با رونمایی از تازه‌ترین اثر نویسنده آرانی و برگزیده مسابقه رضوی بیروت با عنوان «تشنه تر از آب» در کاشان آغاز به کار کرد.

عقیق:عباسعلی منصوری، در مراسم آغاز به کار کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع)، با تقدیر از برگزارکنندگان این کنگره و به‌ویژه نویسنده کتاب «تشنه‌تر از آب»، اظهار داشت: قلم روان، ساده و جذاب این نویسنده به شیوه‌ای نوین با تدوین آثار متعدد در حوزه دین، فرهنگ و زندگی بسیار تأثیرگذار و سازنده است. واقعه کربلا حادثه‌ای بی‌بدیل است که برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها درس‌آموزی و عبرت دارد.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت‌های حماسه حسینی در عاشورا تابلویی زیبا از شور و شعور را آفریدند، افزود: این تابلوی زیبا در کره زمین و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد. گرچه جنگ‌های گسترده‌تر با تجهیزات بیشتر و تعداد کشته‌های فراوان‌تری در طول تاریخ رخ داده اما قیام سرخ حسینی در کربلا با علمداری و سقایی ابالفضل العباس (ع) با وجود اینکه از لحاظ نفرات و کمیت نسبت به آنها کمتر بوده ولی این نهضت شورآفرین به لحاظ کیفیت وسیع‌ترین، گسترده‌ترین و عظیم‌ترین تحول و انقلاب روحی را در افراد بشر دارد.

نویسنده کتاب «تشنه‌تر از آب» نیز با تأکید بر اینکه این کتاب را در مدت پنج روز و بدون پیش‌نویس تدوین کرده، تصریح کرد: کتاب «تشنه تر از آب» در 24 فصل شامل مقدمه، ضمیمه‌ها، پیوست‌های تحقیقی، منابع تحقیقی، سؤالات مسابقه کتابخوانی، فهرست کتب چاپ‌شده نویسنده و بیوگرافی وی به چاپ رسیده است.

به گفته حجت‌الاسلام مهدی خدامیان آرانی، در این کتاب به شیوه‌ای بسیار جدید و ابتکاری ضمن بیان وقایع، حوادث و انتقال غیرمستقیم پیام‌های آموزشی و نیز تحلیل مسائل تاریخی بیان می‌شود.

وی وظیفه‌گرا بودن به جای نتیجه‌گرایی را از خصایص برجسته حضرت ابالفضل العباس (ع) در سقایی و علمداری کربلا دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر ظلم ظالم، ادب، شجاعت و معرفت از دیگر ویژگی‌های ایشان است که در این کتاب هر کدام برای خواننده تحلیل و بررسی شده است.

نواخت زنگ حیدری و ندای چاووش‌خوانی محرم، مولودی‌خوانی و تقدیر از پدر دو شهید حاج سیدعباس ناصری‌نژاد عضو هیئت امنای مسجد قمر بنی‌هاشم کاشان، برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی و مهدویت از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع) بود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین