عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
تا دو ماه آینده صورت می گیرد؛
نشست مشترک مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های استان مرکزی در کارگاه ساخت درب حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس‌(ع) در ساوه آغاز شد.

عقیق: جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی مسئولین عتبات عالیات استان با کارگاه ساخت درب حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) عنوان کرد و گفت‌: انتقال تجارب، مرور فعالیت‌های سال 92، بررسی نقاط قوت و ضعف و برنامه‌ریزی برای سال جاری برای بازسازی عتبات عالیات از دیگر اهداف این نشست است.

وی با بیان اینکه دراواخر فرودین‌ماه سال جاری در روز ولادت حضرت زهرا(س)، کار انتقال، نصب و رونمایی از ضریح مطهر ابراهیم مجاب در کربلا انجام شد، اضافه کرد: در اواخر مرداد یا ابتدای شهریور کار انتقال و نصب درب باب‌الرأس شریف انجام می‌شود‌.

مسافر گفت: در حال مذاکره با ستاد مرکزی برای اختصاص طرح‌هایی مربوط به صحن حضرت زهرا(س) از جمله بخشی از صحن، درب و تأسیسات به استان مرکزی هستیم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تفرش نیز گفت: حرم‌های اهل بیت(ع) نشانه‌های حق تعالی بر روی زمین هستند و پایگاه‌های هدایت امت اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام سید محمد مؤمنی اظهار کرد: هر کس این اماکن شریف را حفظ کند‌ یا در بازسازی آن اهتمام داشته باشد نشانه تقوا و ایمان اوست و افرادی که اقدام به تخریب قبور اهل بیت(ع) می‌کنند، نشانه بی‌دینی و بی‌تقوایی آنان است.

به گزارش ایسنا رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه در گزارشی از آخرین وضعیت ساخت درب‌های حرم حضرت عباس (ع) در ساوه گفت: با پایان یافتن کار قلم‌زنی این درب‌ها هم‌اکنون کار گره‌چینی برای انجام عملیات منبت‌کاری آغاز شده است.

مجید زنجانی از پیشرفت 65 درصدی کار ساخت این درب‌ها خبر داد و اضافه کرد: ساخت این درب‌ها تا دو ماه آینده تکمیل و برای انتقال به کربلای معلی آماده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این درب‌ها معروف به درب باب‌الرأس بوده و روبروی بین‌الحرمین قرار می‌گیرد و ابعاد آنها دو متر و 80 سانتیمتر در چهار متر و 25 سانتی‌متر است.

زنجانی با اشاره به مشارکت مردم دوستدار اهل بیت(ع) در ساخت این درب‌ها گفت: تاکنون بیش از 17 هزار گرم طلا و بالغ بر سه میلیارد ریال وجه نقدی و مقداری نقره و مس از سوی مردم ولایی و محب اهل بیت(ع) اهدا شده است.

در این نشست رؤسای ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های استان مرکزی به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده این ستاد پرداختند.

 منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین