عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
منتشر شد؛
علی اصغر عزتی پاک خبر از اتمام نگارش داستانی درباره زندگی امام محمدباقر(ع) داد و گفت: این کتاب پس از کتاب موج فرشته که در نمایشگاه کتاب امسال منتشر شد، جدیدترین کتابم است.

عقیق: علی اصغر عزتی پاک ،‌خبر از اتمام نگارش داستانی درباره زندگی امام محمدباقر(ع) داد و گفت: این کتاب پس از کتاب «موج فرشته» که در نمایشگاه کتاب امسال منتشر شد، جدیدترین کتابم است.

وی افزود: این کتاب با نام کتاب روشن از مجموعه کتاب های قصه نیکان حوزه هنری است و من اوایل اردیبهشت نسخه نهایی کتاب را تحویل ناشر دادم و این روزها مراحل چاپ را می‌گذراند.

این داستان نویس درباره محتوای کتاب اظهار داشت: داستان در سه فصل نوشته شده و هر فصل به نقل از یک راوی روایت می‌شود؛ در فصل اول راوی «جابر بن عبدالله انصاری» است که ارتباطش با امام باقر(ع) جالب توجه بوده و در زمان ایشان از دنیا می‌رود.

فصل دوم را «جابر بن یزید جعفی» روایت می‌کند که از کوفه آمده و 18سال در خدمت امام بوده است و آخرین فصل هم توسط «عبدالله بن عطا» که جست‌وجوگری اش را از آغاز در داستان می‌بینیم، روایت می‌شود؛ او بیشتر روایتگر اواخر عمر و شهادت امام باقر(ع) است.

عزتی پاک تاثیرگذاری امام باقر(ع) بر شخصیت و زندگی انسان‌های هم عصرش را محوری‌ترین موضوع کتاب خواند و گفت: امام(ع) بر عده‌ای تاثیرات بی‌واسطه و بسیار عمیق می‌گذارد و من تلاش کرده‌ام این تاثیرات در این داستان نمود یابد. مثلا همین سه نفر که داستان را روایت می‌کنند به شدت عاشق امام باقر(ع) بوده‌اند.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین