عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
جت الاسلام نقویان :ساختار شهر مسلمان باید زیبامدارانه باشد یعنی زیبایی در خیابان، معابر و اداره امور و مراجعه مردم به مسئولان نمود داشته باشد.
عقیقحجت الاسلام نقویان در نخستین همایش مجمع نمایندگان ادواری شورای عالی استان ها گفت: گفتگوها و مشورتهای ارزشمند در کنار تجربه ها به یک نتیجه مطلوب و عملیاتی منتهی می شود.
 
وی افزود: باید به این باور برسید که با حکومت دینی بتوان جامعه را اداره کرد.

وی با بیان اینکه از لحاظ دینی دو رویکرد بزرگ نسبت به شهر مسلمانی داریم خاطرنشان کرد: یک رویکرد هنر است که قران آن را به حسن و زیبایی تشریح می کند که یک نگاه مقبول از نظر قران است و برخی بر این باورند که اگر قصد غربت داشته باشید ثمربخش خواهد بود.

وی ادامه داد: ساختار شهر مسلمان باید زیبامدارانه باشد یعنی زیبایی در خیابان، معابر و اداره امور و مراجعه مردم به مسئولان نمود داشته باشد.

حجت الاسلام نقویان تصریح کرد: باید از علوم گوناگون و تخصص های مختلف برای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کرد فارغ از اینکه متعلق به کدام سرزمین و یا کشوری است.

وی با اشاره به ساختار شهری در کشورهای اروپایی اظهار داشت: در شهرهای اروپایی به دو بخش ساختار جدید و ساختار قدیم تقسیم می شوند که شهرداری متناسب با استانداردهای شهری و زیبایی در نمای ظاهری ساختمانها اعمال نظر می کند.

وی با اشاره به اهمیت دستورات قرانی در زندگی مسلمانان خاطرنشان کرد: اگر شهری بخواهد اسلامی باشد باید براساس زیبایی هایی که متناسب با استاندارد جهانی است در امور ان شهر لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد شهری در سوره قران سه ویژگی دارد اظهار داشت: خداشناسی مردم، نبود فقر و گرسنگی، و عدم ترس مردم از حقیقت گویی و گرفتن حق سه ویژگی مهم یک شهر مسلمان است.

حجت الاسلام نقویان با بیان اینکه اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید یک شورای مشورتی از صاحبنظران تشکیل دهیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی به نام خداوند شکل گرفت و تمام بیانات امام راحل نیز مبتنی بر خدامحوری است و ایشان با زیبایی بیان و صداقت مردم را به میدان آوردند.

وی اظهار داشت: باید چهره زیبایی از دین و شهر مسلمانی به دنیا عرضه کنیم تا با زیبایی های بی نظیر دینی جهان را مجذوب اسلام کنیم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین