عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بزرگ قرآن در نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود گفت: نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود .
عقیقحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ابتدای دوران قبول مسئولیت در این وزارتخانه را سپری می‌کند برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم را در دستور کار خود دارد.

به گفته وی بخش مهمی از این نمایشگاه به حوزه علمیه اختصاص دارد به همین منظور در جریان سفر یک روزه خود به قم در دو دیدار جداگانه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران حضور پیدا کرده و در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های حوزه گفت‌و‌گو کرد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدای سفر خود به قم صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضور یافته و با سید حسن طیب حسینی مسئول روابط عمومی این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ قرآن در نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه در زمان مذکور در مصلای تهران نمایشگاه دیگری برگزار خواهد شد، نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی از اتمام نمایشگاه تا قبل از شب‌های قدر خبر داد و افزود: در صورت استقبال مناسب و درخواست مردم، ادامه داشتن نمایشگاه پس از نیمه ماه مبارک رمضان نیز می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

این مسئول به اختصاص بخش مهمی از نمایشگاه قرآن امسال به حوزه علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه ما را در هرچه بهتر برگزار کردن این نمایشگاه یاری می‌دهد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید حلقه وصل ادبیات حوزه با ادبیات مردم ایجاد شود گفت: این معاونت در حد توان و سرمایه‌گذاری مناسب، آمادگی خود را در اجرای طرح‌های ارزشمند برای رسیدن به این هدف اعلام می‌کند.

وی تولید آثار هنری قرآنی را از اهداف این معانت عنوان کرد و افزود: برای تولید آثاری با ارزش و تاثیرگذار مانند انیمیشن و نرم افزار نیاز به متن و محتوای قوی است که در این خصوص حوزه می‌تواند ما را کمک کند.

حشمتی خاطرنشان کرد: به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدنه دولت نیز در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی قدم برخواهد داشت.

وی همچنین در خصوص چگونگی استفاده از هنر در قرآن گفت: به طور مثال می‌توان در نمایشگاه‌های قرآن مانند نمایشگاه‌های دفاع مقدس به صورت زنده و نمایشی مضامین قرآن را به صورت جذاب و قابل فهم‌تری در معرض دید عموم قرار داد.

سید حسن طیب حسینی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از طرح‌ها و تولیدات این مرکز، آمادگی خود برای در اختیار قرار دادن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه را اعلام کرد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین