عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
مکیال المکارم. . .
دعاگوی تعجیل در فرج امام عصر(ع) رستگاری به شفاعت پیامبر اکرم(ص) می یابد و به شفاعت بزرگ نایل می شود زیرا که توسل به امام عصر(ع) در حقیقت توسل به پیامبر اکرم(ص) است.
عقیق:"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:
"چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد."


رستگاری به شفاعت پیامبر اکرم و نایل شدن به شفاعت بزرگ
دلیل بر این معنی اضافه بر آنچه که تاکنون گذشت زیرا که توسل به امام عصر(ع) در حقیقت توسل به پیامبر اکرم(ص) است.
علامه حلی از پیامبر اکرم(ص) آورده که فرموده: من برای 4 گروه شفاعت می کنم. هرچند که با گناهان اهل دنیا بیایند: مردی که ذریه ام را یاری کرده باشند، مردی که مال خودش را هنگام سختی به ذریه ام بذل نماید، مردی که ذریه مرا با زبان و دل دوست بدارد و مردی که در نیازهای ذریه ام اهتمام ورزد هنگامی که رانده و فراری شوند.
می گویم: مخفی نماند که سه عنوان از اینها بر دعا برای تعجیل فرج مولی صاحب الزمان(عج) صدق می کند زیرا که نوعی از یاری کردن و محبت زبانی و برآوردن حاجت است.
بدون تردید دعای خیر از اقسام نیکی است. پس بر اثر آن دعا کننده استحقاق شفاعت رسول اکرم(ص) را روز محشر خواهد یافت و شکی در این نیست که اهل بیت(ع) همگی با دعا کردن برای تعجیل فرج جضرت حجت خرسند می شوند بلکه ممکن است از اقسام پیوند با آنان نیز باشد.

منبع:شبستان 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین