عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
عضو مجلس خبرگان رهبری، عدالت، آزادی و کرامت انسان‌ها در جامعه را از آثار بعثت پیامبر(ص) دانست و گفت: ما باید قدر این نعمت را بدانیم از این رو عید مبعث از بزرگترین اعیاد بشریت است.

عقیق: آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در مراسم عمامه‌گذاری چند تن از طلاب علوم دینی که در مدرسه حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبحث این عید را بزرگترین عید بشریت عنوان کرد و اظهار داشت: مبحث در دورانی اتفاق افتاد که جامعه بشری از لحاظ علمی، فرهنگی، اقتصادی و مسائل انسانی در نهایت سقوط بود.

آیت‌الله مصباح با اشاره به پایه‌گذاری تمدنی که باعث رشد کل جهان شد تاکید کرد: ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با بعثت پیامبر اکبر(ص) ارزش‌های انسانی مانند عدالت، آزادی و کرامت انسانی در جامعه رشد کرد، افزود: اینها از آثار بعثت پیامبر(ص) و از برکات این نعمت است.

وی ادامه داد: آنچه در این زمینه گفته می‌شود شامل دنیای ما انسان‌ها است. حتی عدالت نیز بالاخره به نعمت‌هایی بازمی‌گردد که مربوط به بعد مادی انسان است.

آیت‌الله مصباح با اشاره به لزوم توجه به بیانات و سیره اهل بیت گفت: ما باید نگاه کنیم ببینیم خود پیامبر(ص) چه ارزشی برای انسان‌ها قائل بودند.

رئیس موسسه آموزشی پژوشی امام خمینی با اشاره به اینکه انسان ذاتا به خدا گرایش دارد یادآور شد: این عهد و پیمان مورد غفلت قرار گرفته و ما به این گرایش‌ها توجه نمی‌کنیم.

وی یکی از اهداف انبیا را یادآوری کردن این نعمات خداوند برشمرد و افزود: یکی دیگر از اهداف پیامبران این است که از عقل غبارزدایی کنند تا نورافشانی عقل صورت بگیرد چراکه خداوند به همه انسان‌ها نیروی عقل داده و این عقل احکام و اقتضائاتی دارد.

آیت‌الله مصباح یکی دیگر از وظایف پیامبران را مواردی دانست که خداوند به آنها دستور داده و تاکید کرد: انبیا آنها را ابلاغ و حجت را بر مردم تمام می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر ما باور کنیم که سعادت دنیا و آخرتمان در گرو عمل به این شریعت و قرآن است خیلی بهتر از این عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این شریعت باید تا روز قیامت جامعه بشری را هدایت کند و این تنها کار عقل نیست خاطرنشان کرد: اگر قرآن برای ما نمانده بود باید پیغمبر دیگری می‌آمد اما چون قرآن است دیگر نیازی به پیامبر نیست.

آیت‌الله مصباح ادامه داد: خداوند ائمه معصومین(ع) را موظف کرده که میراث پیامبر(ص) را تبیین و تفسیر کنند و از سوی دیگر هیچگاه زمین از علمایی که راه ائمه را نشان دهند خالی نبوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش علما در جامعه و تاثیر آنها خطاب به طلاب جوان گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند شما نباید اسلام را تک‌بعدی ببینید بلکه باید اسلام را یک نظام منسجم دید و در عین حال در رفتار خود اخلاص داشت.

 در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، عمامه‌گذاری طلاب را به عنوان یک کفن و لباس عشق توصیف کرد و گفت این کار به معنای اعلام فداکاری است و نباید از کنار این توفیق گذشت و باید به آن افتخار کرد.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: لباس روحانیت باعث کوری چشم دشمنانی است که نمی‌توانند دین اسلام را ببیند.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین