عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
استاد برجسته حوزه‌ علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن کریم از دیرباز توسط هنرهای مختلف به مردم ارائه شده است گفت: ارائه‌ زیبایی قرآن در قالب‌ آثار هنری روز مجاهده است.

عقیق: آیت‌الله سید محمد جوادی علوی بروجردی در مراسم رونمایی از نخستین قرآن حکاکی شده بر روی فلز که در بیت آیت‌الله بروجردی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه قرآن کریم به وی‍ژه در ایران اسلامی از ابتدا با هنر آمیخته بوده است اظهار داشت: ما حضور قرآن را در اکثر هنرهای هر عصر و زمانی به وضوح مشاهده می‌کنیم که این از مفاخر ایرانیان است.

وی ادامه داد: در طول سالیانی‌ زیادی که از نزول این کتاب آسمانی می‌گذرد تفسیر‌های زیادی برای قرآن نگارش شده ولی هر بار که مفسرین مجدد به سراغ قرآن می‌روند باز مطالب جدیدی از آن کشف شده و دریچه‌های تازه‌ای را به روی بشر باز می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه این موضوع درباره هنرهای قرآنی نیز صدق می‌کند بیان داشت: با بررسی در آثار هنری جهان اسلام مشاهده می‌کنیم که قرآن به طرق مختلفی همچون خوش‌نویسی، کاشی‌کاری، تذهیب، گچ کاری و... در هنر اسلامی و ایرانی وارد شده است و در عصر حاضر نیز شاهد هستیم که هنرمندان با نگاه‌های جدید قرآن را در قالب هنر‌های نوین ارائه می‌دهند.

آیت‌الله علوی بروجردی گفت: قرآن‌کریم منشاء الهام برای هنرمندان است و این الهام سبب می‌شود آنها آثار جدید و ارزشمندی را خلق کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین