عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
رئیس جامعة المصطفی
رئیس جامعة المصطفی(ص) گفت: بدون هیچ مبالغه‌ای بزرگترین اتفاق تاریخ بشریت بعثت پیامبر‌(ص) است و مبعث رستاخیزی در نظام فکری بشر بود.
عقیقحجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، ظهر امروز در آیین رونمایی از منشورات جامعةالمصطفی(ص)، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، با تبریک فرارسیدن مبعث رسول اعظم(ص)، گفت: مبعث رستاخیزی در نظام فکری بشر بود و بدون هیچ مبالغه‌ای بزرگترین اتفاق تاریخ بشریت بعثت پیامبر‌(ص) است.

وی افزود: در 27 رجب فرستنده پیام، خداوند متعال و دریافت کننده پیام، فخر عالم امکان و پیام بالاترین پیامی است که خداوند به سوی بشر فرستاده که همان قرآن کریم است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) با ذکر این مطلب که ظرفیت متعالی این پیام به همراه پیامبر‌(ص) و قرآن کریم، ظرفیت‌های بشریت را تا بالاترین نقطه ارتقا داد، ابراز داشت: قرآن کتابی واقع‌نگر، دارای تفکر عمیق فلسفی و در عین حال در بردارنده وقایع حکمت‌آموز تاریخی است؛ قرآن هم یک نگاه فلسفی و عقلانی دارد و هم یک تجربی و علمی این نگاه ماورایی و حسی انسان را در حوزه‌های مختلف دارای اندیشه بلند و حکمت‌آمیز خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: جهت‌گیری آیات قرآن براساس یک زندگی ناب همراه با ارزش‌های اخلاقی و الهی است که در زندگی پیامبر‌(ص) متجلی است. پیام قرآن همان زندگی ناب اسلامی است که در زندگی پیامبر‌(ص) متبلور بود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه با اشاره به جایگاه پژوهش، گفت: تولید محصولات علمی و پژوهشی یکی از مهمترین وظایف جامعةالمصطفی است که آن را دنبال می‌کند، ولی حجم اندک آثار تولیدی نسبت به مخاطب جهانی و عدم نیازمندی و اولویت‌گذاری زمانی یا مکانی از مهمترین آسیب‌هایی است که باید در این حوزه برطرف شود.

وی با اشاره به انتشار صدها اثر از دانش‌پژوهان و اساتید المصطفی، ادامه داد: باید یک نقشه‌ راه جامع و طرح مشخص در حوزه نشر و تالیف داشته وجود داشته باشد تا بتوانیم سیاست‌های این عرصه را با دقت پیاده کنیم.

رئیس جامعة المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی تولید و نشر در داخل و خارج، ایجاد بانک اطلاعات الگودهی در حوزه نشر و اولویت‌دهی در حوزه متون درسی و نگاه سنجیده در عرصه تولید و توزیع از مهمترین وظایف المصطفی است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی یادآور شد: محور حرکت ما در کنار اعضای هیئت علمی و اساتید مجرب، طلاب و محققان غیر ایرانی هستند و باید با استفاده از این ظرفیت، معارف ناب اهل‌بیت‌(ع) را در دنیا ترویج دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین شاخص‌سازی و الگودهی جذابیت شکلی و محتوایی و ویرایشی در کنار حمایت از نشریات و آثار پژوهشی را از مهمترین سیاست‌های المصطفی در حوزه نشر عنوان کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین