عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
مسوول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) گفت: کار ساخت این ضریح مطهر در قم به اتمام رسید و به زودی به سامرا در کشور عراق منتقل می‌شود.
عقیق حجت‌الاسلام سیدابراهیم لاجوردی در مسوول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) گفت: کار ساخت این ضریح مطهر به دستور آیت‌الله سیدعلی سیستانی و با نظارت حجت الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده این مرجع تقلید در ایران از چهارسال پیش درقم آغاز شد.

به گفته وی؛ کار ساخت ضریح پس از 4 سال به اتمام رسیده و هم اکنون مورد بازدید مراجع و علماست که به زودی به مدت 20 روز مورد بازدید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مسوول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در خصوص اجرای این طرح ارزشمند تصریح کرد:11 تن چوب ساج از بهترین نوع چوب که عمری مفید بالغ بر 400 سال دارد در ضریح استفاده شده است.

وی افزود:هم‌چنین در ساخت این ضریح 4500 کیلو نقره، 70 کیلو طلا و 1200 کیلو مس که با الهام گیری از آیات نورانی قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع) و اشعاری در مدح اهل بیت(ع) در ساخت این ضریح مطهر به کار رفته است.

لاجوردی با بیان حضور اساتید برجسته در روند ساخت ضریح گفت: سیدمهدی علمدار به عنوان استاد طراح و مجری قلم زنی، مهدی دیدار سرپرست نجاران، مهندس مهدی خوش‌نژاد مسئول سازه و استاد موحد حسینی به عنوان خطاط در ساخت این ضریح حضور داشتند.

وی اظهار داشت: هم چنین 4 صندوق خاتم کاری شده توسط هنرمندان طراحی شده است که در داخل ضریح و بر روی قبور شریفه قرار خواهد گرفت که هر کدام با اعتبار 250 هزار دلار طراحی و ساخته شده است.

مسوول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین (ع) با اشاره به ساخت درب‌های حرمین عسکریین گفت: 4 درب اصلی خروجی و ورودی طلاکاری شده و میناکاری شده و 8 درب کوچک هم برای حرمین عسکریین در قم طراحی شده است.

وی گفت: هم‌چنین 1000 متر فرش نفیس و دستباف درجه 1 کاشان نیز ویژه حرمین عسکریین خریداری شده است.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین