عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
میلیونها نفر از شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت امروز در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع ) در بغداد به عزاداری و سوگواری پرداختند.
عقیقتولیت آستان مقدس کاظمین همزمان با 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اعلام کرد: بیش از 8 میلیون زائر از عراق و کشورهای عربی و غیر عربی وارد حرم مطهر امام موسی کاظم و امام محمدتقی علیهما السلام شده‌اند.

سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق دیروز گفت: این مراسم به روانی ادامه دارد و فرماندهی عملیات بغداد نیز خودروهایی را برای حمل زائرانی که به مناطق خود باز می گردند اختصاص داده است.

تولیت آستان اعلام کرد: امسال 43 رسانه داخلی و خارجی مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام را پوشش می دهند.

سرازیر شدن زائران از سراسر عراق با پیای پیاده به کاظمین از طریق بزرگراه‌های اصلی در بغداد به سمت بارگاه امام کاظم(ع) از نیمه هفته گذشته آغاز شده بود.

تدابیر شدید امنیتی نتوانست جلوی سه حمله در داخل بغداد را که به شهید شدن 25 زائر و زخمی شدن دهها نفر دیگر در پنجشنبه گذشته منجر شد بگیرد.

زائرانی که از مناطق مختلف با پای پیاده عازم این شهر شده اند تاکید کردند، تهدیدات تروریستی را که کاروان‌های زائران را هدف گرفته است به چالش می کشند ، آنها همچنین خواستار وحدت کلمه و نفی تروریسم شدند.

همچنین «نوری المالکی» نخست وزیر عراق نیز به عزاداران و سوگواران هفتمین امام شیعیان پیوست.

نوری المالکی که با جماع نظر ائتلاف دولت قانون به کاندیداتوری برای تصدی پست نخست وزیری معرفی شده است روز گذشته ساعاتی را در میان میلیون‌ها عزادار حضرت امام موسی کاظم(ع) حضور یافت.

..............
پایان پیام/ 218 ـ 212


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین