عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۳
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت:
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه شهرهاي ما از شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت الله مشكيني و استاد مطهري خالي مي‌شود، ادامه داد: آينده از آن اسلام است و ما بايد با تربيت شخصيت‌هايي مسلط به امور اسلامي و زبان‌هاي خارجي، دين اسلام را در دنيا معرفي كنيم.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در كنگره بزرگداشت آيت الله مشكيني در تالار ولايت اردبيل گفت: حوزه‌هاي علميه ما بايد شخصيت‌هايي چون آيت الله مشكيني، آيت الله بهشتي و مطهري را تربيت و به دنيا معرفي كند.
وي با بيان اينكه شهرهاي ما از شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت الله مشكيني و استاد مطهري خالي مي‌شود، ادامه داد: آينده از آن اسلام است و ما بايد با تربيت شخصيت‌هايي مسلط به امور اسلامي و زبان‌هاي خارجي، دين اسلام را در دنيا معرفي كنيم.
حجت الاسلام قاضي عسكر ادامه داد: اين شخصيت‌ها پرورش يافته مكتب تشيع هستند و پيشرفت و محبوبيت كشور در دوران كنوني مديون تلاش‌ها و تاثيرگذاري اين شخصيت‌ها است.
حجت الاسلام قاضي عسكر به ثبات انديشه آيت الله مشكيني در فعاليت‌هاي سياسي اشاره كرد و افزود: آيت الله مشكيني از سال
۴۲ در فعاليت‌هاي انقلابي يار و پشتيبان امام خميني (ره) بود.
وي ادامه داد: شخصيت‌هايي چون آيت الله مشكيني در قبل و بعد از انقلاب جريان انقلاب را مديريت كرده‌اند و به بركت تاثيرگذاري چنين شخصيت‌هايي است كه نقشه‌هاي استكبار جهاني با يك كلام رهبري ناكام مي‌ماند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به زندگينامه آيت الله مشكيني افزود: ايشان از جمله شخصيت‌هايي بود كه به دنبال پياده كردن تربيت اسلامي و پياده كردن آموزه‌هاي اسلامي در زندگي بود.
وي گفت: آيت الله مشكيني عالمي عامل بود و از آنجايي كه به تمام گفته‌هايش عمل مي‌كرد، حرف‌هايش در دل همه كس مي‌نشست.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، تواضع و فروتني را از ديگر ويژگي‌هاي اخلاقي آيت الله مشكيني ذكر كرد و گفت: ايشان در تمام موقعيت‌هاي دوران زندگي خود با تواضع و فروتني رفتار كرد و شهرت و مقام‌هاي دنيوي ذره‌اي در نوع رفتارشان تغييري ايجاد نكرد.
وي به تاثيرگذاري‌هاي فرهنگي آيت الله مشكيني اشاره كرد و تاليف بيش از
۵۰ جلد كتاب از اين شخصيت عرفاني را از جمله تاثيرگذاري‌هاي فرهنگ و مذهبي دانست.
در اين كنگره از كتاب زندگي و مبارزات آيت الله مشكيني كه به قلم نويسنده اردبيلي علي درازي گردآوري و تاليف شده بود، رونمايي شد.
كنگره يك روزه بزرگذاشت مرحوم آيت الله مشكيني با همكاري شوراي فرهنگ عمومي، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه علميه، تبليغات اسلامي، سپاه حضرت عباس، شهرداري و استانداري اردبيل برگزار شد.




منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین