عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت:بعد از این همه سال هنوز احساس می‌کنم حق قرآن را ادا نکرده‌ام و به قرآن و اسلام و اهل بیت (ع) بدهکارم و مردم باید این بدهکاری‌های خود را به یاد داشته باشند زیرا در این صورت اهل بیت (ع) از ما رضایت ندارند.

عقیق: حجت الاسلام محسن قرائتی در جلسه تبلیغی "بیان تجربیات تبلیغی"، که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) برگزار شد با اشاره به اینکه تمامی نیازهای بشر با مراجعه به قرآن برطرف می‌شود اظهار کرد: در کنار مراجعه به قرآن باید به احادیث و سیره اهل بیت نیز مراجعه کنیم تا به درستی بتوانیم مسیر سعادت خود را انتخاب کنیم.
وی با اشاره به اینکه حتی در شب قدر نیز انسان‌ها از مفاهیم قرآنی بی‌بهره هستند تصریح کرد: باید سعی کنیم معارف قرآنی را درست متوجه شویم تا آن‌ها را در زندگی خود بکار ببریم و این محقق کردن این موضوع نیازمند یک عزم جدی است.
حجت الاسلام قرائتی گفت: بعد از این همه سال هنوز احساس می‌کنم حق قرآن را ادا نکرده‌ام و به قرآن و اسلام و اهل بیت بدهکارم و مردم باید این بدهکاری‌های خود را به یاد داشته باشند زیرا در این صورت اهل بیت (ع) از ما رضایت ندارند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دروس قرآنی باید در دانشگاه‌های ما تدریس شود تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ما نیازمند یک تغییر و تحول اساسی در مورد اهتمام و توجه به موضوعات قرآنی است و باید برای این عزیزان دوره‌های تفسیر قرآن قرار داده شود.
وی با اشاره به ضرورت فراگیری طلاب از مفاهیم نهج البلاغه اظهار کرد: گنجینه‌های عظیمی در اختیار ما قرار دارند که ما متاسفانه از آن‌ها بی‌بهره هستیم.
این مفسر قرآن کریم افزود: طلاب باید بدانند که اگر می‌خواهند در این مسیر الهی قدم بردارند و موفق شوند باید محور تمام امور را به قرآن واگذار کنند و بیشترین تمرکز خود را بر روی علوم قرآنی داشته باشند.
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه برخی از ابیات مثنوی مخالف آموزه‌های دینی ماست تصریح کرد: برای مثال این بیت «ما برون را ننگریم و قال را» «ما درون را بنگریم و حال را»، مخالف آموزه‌های دینی ما است که چگونه تنها با نگاه به درون، بتوان از برون بی‌توجه شد، مگر نه آنکه برون نیز قسمتی از درون شمرده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر قران محور امور قرار بگیرد مسیر را اشتباه نمی‌رویم و می‌توانیم تمام نیازهای بشری را با مراجعه به قرآن حل کنیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تفاسیر بسیار زیادی در مورد قرآن وجود دارند که برخی از آن‌ها به روز نشده است و این به همت و عزم بالای طلاب جوان نیاز دارد تا تفسیرهایی متناسب با نیازهای جامعه را در اختیار مردم قرار دهند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین